خبرگزاری کار ایران

نشست کارکرد اتفاقات واقعی، روایات دفاع مقدس در داستان برگزار شد

کد خبر : ۸۵۰۵۹

نشست کارکرد اتفاقات واقعی، روایات، خاطرات شفاهی و مستندات دفاع مقدس در داستان در قالب برنامه‌های کارگروه ادبیات پایداری برگزار شد.

ایلنا: کارگروهی متشکل از داستان نویسان استان آذربایجان شرقی در محل حوزه هنری این استان نشستی تحت عنوان «کارکرد اتفاقات واقعی، روایات، خاطرات شفاهی و مستندات دفاع مقدس در داستان» را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در این کارگروه تخصصی رضا قلیزاده، فعال ادبی دفاع مقدس، داود خدایی، مهدی ابراهیم‌پور، جعفر‌پور رضوی، نعیمه کرد اوغلی و وحید آقا کرمی از داستان نویسان آذربایجان شرقی حضور داشتند.

رضا قلیزاده در این نشست گفت: تخیل یکی از پایه­‌های اساسی و تشکیل دهنده داستان است و تخیل باید همسو و هم رنگ با واقعیت بیرونی به کار گرفته شده در داستان باشد.

وی ادامه داد: یادگاران دفاع مقدس گنجینه­ای ارزشمند برای تولیدات داستانی هستند و حوزه هنری استان­‌ها نباید از جمع آوری اندوخته­‌های معنوی این عزیزان غافل باشند.

در ادامه این نشست داستان «گورکن­‌ها» نوشته رضا قلیزاده خوانش گردید و جلسه پرسش و پاسخ و نقد و بررسی این اثر ترتیب داده شد.

«گورکن­‌ها» داستان دو مرد است که در چنگال اسارت گرفتار هستند یکی از این دو نفر خیاط و دیگری مکانیک بوده است که بنابر انتخاب گروهبان مجبوراً گورکن شده‌­اند.

اعضای این کارگروه پس از خوانش داستان تأکید کردند: جهان بینی این دو شخصیت در خصوص مرگ شنیدنی است و این داستان تماماً بر مبنای دیالوگ نوشته شده است.

در این کارگروه در خصوص نحوه استفاده نویسنده از خاطرات و تبدیل آن به داستان نظرات خود را ارائه کردند.

کارگروه ادبیات پایداری به صورت منظم در حمل حوزه هنری آذرایجان شرقی و اداره کل حفظ و نشر ارزش­های دفاع مقدس برگزار می‌­شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز