خبرگزاری کار ایران

دادستان تبریز:

پیگیر قضایی قطع درختان و تعرض به محیط زیست در تبریز هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۱۱

تخریب پارک‌ها و قطع شماری از درختان در حاشیه بزرگراه‌ها غیرقانونی است./ در این مورد دستور پیگیری مجدانه صادر شده و از عاملین خواسته‌ایم در اسرع وقت در این خصوص توضیح دهند./ اخیراً حریم رودخانه‌های مهرانه رود، آجی چای و قوری چای از تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد شد.

ایلنا: دادستان عمومی و انقلاب تبریز و سخنگوی شورای قضایی آذربایجان شرقی از پیگیری قضایی قطع درختان و تعرض به محیط زیست در تبریز توسط دادستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا موسی خلیل الهی در دیدار با رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی که همزمان با هفته قوه قضائیه صورت گرفته بود ضمن تقبیح هر گونه تعرض به حقوق زیست محیطی و منابع زیستی کلان شهر تبریز، تخریب پارک‌ها و قطع شماری از درختان در حاشیه بزرگراه‌ها راغیرقانونی دانست و گفت: در این مورد دستور پیگیری مجدانه صادر شده و از عاملین خواسته‌ایم در اسرع وقت در این خصوص توضیح دهند.

وی با تأکید بر لزوم حفظ، نگهداری وگسترش فضای سبز شهری تبریز، این امر را وظیفه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای اجرای متولی، صاحبان باغات و عموم شهروندان بالاخص شهرداری دانست و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بخش عمده‌ای از باغات و فضاهای سبز کلان شهرتبریز تخریب شده و این شهر در مقایسه با شهرهای بزرگی همچون شیراز و اصفهان در ردیف شهرهای فقیر کشور درحوزه فضای سبز قرار گرفته است وباید تلاش‌های مضاعفی برای حفظ و توسعه فضای سبز صورت پذیرد.

خلیل الهی با اشاره به قانون حفظ وگسترش فضای سبزونیز قطع اشجار، هرگونه تخریب وآسیب جدی به فضای سبزشهری، منابع طبیعی و قطع اشجار و باغات را به لحاظ قانونی جرم و مشمول مجازات‌های قانونی و مدنی دانست و افزود: با کمال تأسف در سالهای اخیر شاهد تخریب برخی پارک‌ها در سطح شهر تبریز و تغییر کاربری آن‌ها از فضای سبز به اماکن مسکونی بوده‌ایم.

 

آزادسازی حریم رودخانه‌های تبریز

وی در ادامه از آزادسازی حریم رودخانه‌های تبریز از مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی خبر داد و گفت: اخیراً حریم رودخانه‌های مهرانه رود، آجی چای و قوری چای از تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با بیان اینکه مساحت آزاد شده این زمین‌ها بیش از ۱۲ کیلومتر است گفت: این اقدام دادستانی، در راستای حفظ اراضی ملی از تصرف و تعرض اشخاص صورت گرفته است. وی با بیان اینکه دادستانی تبریز با تغییر دهندگان کاربران اراضی کشاورزی برخورد جدی می‌نماید تصریح کرد: مشارکت بین ارگانهای مرتبط در این امر بهترین و موثر‌ترین راه مقابله با تغییر کاربری اراضی است.

خلیل الهی ضمن تجلیل از همکاری نیروی انتظامی با دستگاه قضائی استان در مبارزه با تغییر دهندگان کاربری اراضی کشاورزی افزود: دستگاه قضایی در برخورد با تغییر دهندگان کاربری اراضی، هیچگونه تعللی را نتابیده و در این مسیر با متخلفین به شدت برخورد می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز