خبرگزاری کار ایران

اسكان گردشگران سلامت آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۷۸

اشغال کامل مراکز اقامتی استان نیاز به اقدامات جدید جهت اسکان گردشگران به ویژه گردشگران سلامت را ضروری کرده بود که کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت در این راستا تشکیل جلسه داده و برای رفع مشکلات راهکارهایی را تصویب کرد.

ایلنا: با مصوبات جلسه اخیر کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت، اسکان گردشگران سلامت آذربایجان شرقی ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر حجم گردشگران خارجی ورودی به استان طی سال‌های اخیر و نیز گردشگران داخلی، ظرفیت مراکز اقامتی موجود استان با اشغال صد درصدی روبرو بوده است.

تراب محمدی تصریح کرد: اشغال کامل مراکز اقامتی استان نیاز به اقدامات جدید جهت اسکان گردشگران به ویژه گردشگران سلامت را ضروری کرده بود که کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت در این راستا تشکیل جلسه داده و برای رفع مشکلات راهکارهایی را تصویب کرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین بندهای مصوبات این جلسه افزود: بررسی مشکلات موجود فی مابین متقاضیان مراکز اقامتی با شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیز تعامل بیشتر اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی جهت کمک رسانی و مساعدت برای تاسیس مراکز اقامتی جدید از مصوبات این جلسه به شمار می‌رفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: همچنین حمایت از صنف جامعه هتل داران و اتحادیه مهمانپذیران آذربایجان شرقی برای در اولویت قرار دادن سرمایه گذاران معرفی شده از سوی آنان به منظور صدور مجوز تاسیس یا راه اندازی مراکز اقامتی در این جلسه مطرح و به تصویب رسید.

وی با اشاره به اقدامات دقیق و برنامه ریزی شده گروه کاری گردشگری سلامت در استان افزود: تشکیل کمیته‌های مختلف بهداشت، اسکان و آموزش برای گردشگری سلامت و برگزاری جلسات متعدد و راهبردی از سوی آن‌ها نقش موثری در ساماندهی موضوع گردشگری سلامت در آذربایجان شرقی طی ماه‌های اخیر داشته است.

محمدی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین دوره تخصصی گردشگری سلامت استان با حضور ۲۰ دفتر خدمات مسافرتی گردشگری، افزود: در راستای ساماندهی موضوع گردشگری سلامت استان، به زودی گواهی پایان دوره و مجوز فعالیت در حوزه تخصصی گردشگری سلامت آذربایجان شرقی برای شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی چهار روزه صادر می‌شود.

محمدی ابراز امیدواری کرد: طی ماه‌های آینده، با توجه به اقدامات سرمایه گذاری در دست اجرا و اتمام مراحل ساخت مراکز اقامتی و هتل‌های جدید، شاهد افزایش ظرفیت تخت‌های استان باشیم.

یادآور می‌شود، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به عنوان دبیرخانه کمیته اسکان گروه کاری گردشگری سلامت استان و نمایندگانی از معاونت‌های مختلف استانداری آذربایجان شرقی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، اتحادیه مهمانپذیران، انجمن صنفی دفا‌تر خدمات مسافرتی و جامعه هتل داران اعضای آن هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز