خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی:

جرائم مجازی گسترش پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۱۲

برخورد با جرائم مجازی، اولویت کاری پلیس فتا است./ تبهكاران مجازی به صورت حرفه‌ای عمل می‌كنند و با شناسایی فرد مقابل از راه‌های مختلف استفاده کرده و با ارسال تصاویر و اطلاعات غیرواقعی سعی در اغفال فرد مقابل دارند.

ایلنا: رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: گسترش روز افزون استفاده از شبکه اینترنت باعث پیدایش مجرمان حرفه‌ای شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قاسملو افزود: متاسفانه اینترنت دنیایی است که شناسایی دوست ودشمن در آن بسیار مشکل است و دشمن در بعد جدید جنگ از این ابزار استفاده می‌کند و سعی در الغای فرهنگ غلط غربی دارد.

وی گفت: مجرمان در دنیای مجازی معمولا با ارسال اطلاعات غلط و غیر واقعی فرد مورد نظر را اغفال نموده به محل مورد نظر می‌کشانند و توطئه خود را عملی می‌سازند.

قاسملو با بیان اینکه تبهکاران مجازی به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنند و با شناسایی فرد مقابل از راه‌های مختلف استفاده کرده و با ارسال تصاویر و اطلاعات غیر واقعی سعی در اغفال فرد مقابل دارند، گفت: عمده فعالیت شرکت‌های هرمی نیز با استفاده از این شبکه شکل گرفته و تبهکاران با معرفی خود به عنوان یک شرکت متعبر در مرحله اول معمولا به تعهد خود عمل کرده برای دفعات بعدی در خواست وجه کرده و پس از دریافت وجه متواری می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که امروزه اکثر کاربران اینترنت جوانان بوده و به صورت خانگی فعالیت می‌کند افزود: خانواده‌ها از کنترل مراودت اینترنتی فرزندان خود غافل نشوند و همیشه رفتار آن‌ها را رصد کنند و مواظب رفتار‌های مشکوک آنان باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز