خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس استان آذربایجان شرقی:

عملیات پانکه آ ۶ در تبریز به اجرا درآمد

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۲

در اجرای دو مرحله‌ای این طرح بیش از ۶ فقره سایت و وبلاگ غیر مجاز فروشنده دارو حذف و بالغ بر ۱۲۴ فقره انواع دارو کشف و ضبط شد./ در برآورد اولیه ارزش ریالی داروهای کشف شده بیش از یک میلیارد ریال تخمین زده شده است.

ایلنا: رئیس پلیس استان آذربایجان شرقی از متلاشی شدن باند داروی قاچاق با اجرای عملیات پانکه ۶ در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود خرم گفت: در این راستا گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی که در بحث تبلیغ و فروش غیر قانونی و قاچاق داروهای پزشکی از جمله قرص‌های جنسی، تقویتی، نیروزا فعالیت می‌کنند دستگیر شدند.

وی در مورد طرح پانکه آ افزود: سالانه عملیات جهانی با نام پانکه آ در سطح دنیا برگزار می‌شود. در کشورمان نیز این امر به عهده پلیس فتا گذاشته شده است که با توجه به درخواست‌های زیاد مردم و نارضایتی حاصله از عملکرد فروشگاه‌های اینترنتی، پلیس فتا با رصد و شناسایی سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، اجرای طرح رابا هماهنگی مقامات قضایی آغاز کرد.

رئیس پلیس استان آذربایجان شرقی گفت: در اجرای دو مرحله‌ای این طرح بیش از ۶ فقره سایت و وبلاگ غیر مجاز فروشنده دارو حذف و بالغ بر ۱۲۴ فقره انواع دارو، جمعا به تعداد ۲۵۶ هزار و ۴۰۰ عدد انواع قرص، اسپری، شربت، آمپول کشف و ضبط شد که در برآورد اولیه ارزش ریالی دارو‌ها ی کشف شده بیش از یک میلیارد ریال تخمین زده شده است.

خرم نیا ادامه داد: در اولین روز از اجرای طرح، با تمرکز روی اطلاعات به‌دست آمده، یک سایت مهم شناسایی و مدیر فروشگاه آن در تبریز دستگیر شد.

وی ادامه افزود: در بازرسی از واحد صنفی متهم، مقادیری داروی غیر مجاز کشف و ضبط شدو اقدامات لازم جهت دستگیری افراد پخش کننده آغاز و ۶ نفر دیگر که ۵ نفر از آن‌ها به عنوان رابط و پخش کننده خرده بوده و یک نفر دیگر که خانم بوده و اقدام به تهیه دارو‌ها از شهرهای بانه و مهاباد کرده و با انجام بازاریابی دارو‌ها را در بین فروشگاههای لوازم بهداشتی و داروخانه‌ها پخش می‌نمود، دستگیر شدند.

رئیس پلیس استان افزود: در تحقیقات به‌عمل آمده از وی مشخص شد که وی هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص خواص دارو‌ها نداشته و فقط اقدام به پخش آن‌ها می‌کرده است.

وی در همین رابطه تأکید کرد: خانواده‌ها و مشتریان باید به خاطر داشته باشند که خرید مطلوب اینترنتی آن خریدی است که از فروشگاه اینترنتی مورد تایید و دارای نماد اعتماد خریداری شود.

خرم نیا افزود: مردم باید حتی الامکان از تهیه اجناس تخصصی منجمله دارو از طریق فروشگاههای اینترنتی پرهیز نمایند و در صورت مشاهده تخلفات از سوی فروشگاههای اینترنتی، سریعا اقدام به اطلاع رسانی از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا و یا تماس با ۱۱۰ و یا پلیس فتا استان، نموده تا برخورد‌های لازم معمول شود.

وی خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم هر وسیله‌ای که در اینترنت به فروش گذاشته می‌شود، امکان هرگونه تخلف منجمله کم فروشی - ارسال وسیله دیگر - ارسال وسیله معیوب و یا کلاهبرداری متصور بوده و بایستی در خرید خود ‌‌نهایت دقت را بنمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز