خبرگزاری کار ایران

بزرگترین کارخانه تولید قند مایع خرمای کشور در تبریز فعالیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۳

با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در صنعت خرما وحمایت از نخل‌داران کشور می‌توان به بازگشت روزهای پر افتخار گذشته در تولید خرمای درجه یک دنیا امیدوار بود.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرما اگرچه محصول تولیدی استان نیست ولی با طرح مطالعاتی کار‌شناسان و همت سرمایه گذاران استانی، با ایجاد بزرگ‌ترین واحد فرآوری خرمای کشور، از هدرروی خرمای درجه سه و چهار استان‌های جنوبی کشور جلوگیری و‌ ممانعت به‌عمل آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری مایع قندخرما در آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در صنعت خرما وحمایت از نخل داران کشور می‌توان به بازگشت روزهای پر افتخار گذشته در تولید خرمای درجه یک دنیا امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه فرآوری مایع قندخرما در آذربایجان شرقی درسال۱۳۸۶ با هدف رونق و بهبود صنعت خرما، محصول ملی کشور و همچنین جذب سرمایه گذارخارجی در زمینی به مساحت بیش از ۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای یک هزار و۷۴۴ مترمربع سالن‌های تولید احداث و درفاز دوم در سال ۸۹، با طرح توسعه، تولید انواع شربت‌های میوه برپایه قندمایع خرما و همچنین توسعه صادرات به اجرا در آمده که موفقیت چشمگیری را در صدور محصول قندمایع خرما به کشورهای اروپایی، آسیایی و روسیه داشته است.

محمدیان، بر ایجاد، راه اندازی و توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی با توجه به پتانسیل‌های تولیدی مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: این سازمان با بهره گیری از تمامی توان خود با جذب، حمایت و هدایت سرمایه گذاران در گسترش طرح توسعه بخش کشاورزی جهت ایجاد صنایع مادر و زیربنایی تلاش می‌کند.

گفتنی است میزان سرمایه گذاری در این کارخانه، ۶۵۰ میلیارد ریال بوده که۱۰ درصد آن توسط سرمایه خارجی تامین شده است.

این کارخانه توانسته است گواهینامه‌های بین المللی سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد (ISO۹۰۰۱-۲۰۰۸) و سیستم ایمنی غذا (HACCP) و (ISO۲۲۰۰۰) ازموسسه TUV آلمان را اخذ وعلاوه برآن، گواهی‌های حلال و FDA از سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت کرده و همواره در رسیدن به مدیریت کیفیت جامع TUM با استفاده از ابزارهای مورد نیاز تلاش می‌­کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز