خبرگزاری کار ایران

با انتقال آب رودخانه ارس به مرند؛

برای 46 هزار نفر اشتغال مولد ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۷

در منطقه مرند وجلفا ۴۵ هزار هکتار زمین برای کشاورزی موجود است و اگر مشکل آب کشاورزی این زمین‌ها از طریق انتقال و پمپاژ آب رودخانه ارس رفع شود ایجاد این میزان اشتغال امکان پذیر است.

ایلنا: نماینده مردم مرند وجلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه اشتغال مولد برای ۴۶ هزار از از افراد بومی این منطقه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد حسن‌نژاد که در جمع کشاورزان شهرستان مرند سخن می‌گفت، افزود: در منطقه مرند وجلفا ۴۵ هزار هکتار زمین برای کشاورزی موجود است و اگر مشکل آب کشاورزی این زمین‌ها از طریق انتقال و پمپاژ آب رودخانه ارس رفع شود ایجاد این میزان اشتغال امکان پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت تولید محصول سالم در آذربایجان شرقی گفت: در شهرستان‌های مرند وجلفا زمینه‌های مساعدی برای توسعه صنعت وکشاورزی موجود است و مرند از نظر کشاورزی و جلفا از نظر صنعتی می‌توانند گام‌های موثری را در اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کنند.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه شهرستان مرند از نظر تولید زردآلو، زعفران، پسته و گوجه‌فرنگی رتبه ممتازی را در استان حائز است، افزود: جلوگیری از قطعه قطعه کردن زمین‌های زراعی و باغی، هدر رفت آب‌های کشاورزی در کنار حذف دست واسطه‌ها، باید اولویت اصلی جهادکشاورزی شهرستانهای مرند و جلفا در چارچوب توسعه کشاورزی قرار داشته و با دقت و مدیریت بهینه دنبال شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، با تقدیر از تلاش‌های سازمان جهادکشاورزی استان در ایجاد زمینه لازم برای احداث و راه اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته بندی در سطح شهرستان‌ها، گفت: متاسفانه به ‌علت کمبود مراکز بسته‌بندی‌ مدرن در سطح این مناطق، بیشتر محصولات به‌ صورت تازه‌خوری به بازار عرضه می‌شود و سود حاصل از آن نیز نصیب واسطه‌ها می‌شود

وی افزود: ایجاد مراکز بسته بندی وفرآوری در شهرستانهای مرند و جلفا، افزایش درآمد بهره برداران، در کنار ایجاد مشاغل مولد برای جوانان را به دنبال خواهد داشت.

حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: خارج شدن از سیستم سنتی، مکانیزه کردن طرح‌های کشاورزی، ایجاد کارخانه‌های فرآوری بسته‌بندی و صنایع تبدیلی درکنار جذب سرمایه‌گذار می‌تواند برای ایجاد بسترهای موجود اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد در منطقه نقش مهمی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز