خبرگزاری کار ایران

نماینده تشکل‌های مردمی ژاپن:

تبریز میهمان‌نواز را به ژاپنی‌ها معرفی خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۱۶

با هدف بررسی راه کارهای توسعه روابط دوجانبه در حوزه گردشگری و نیز همکاری‌های فنی و علمی در بخش بهسازی و نوسازی اماکن و آثار تاریخی فرهنگی، مسئولان و نمایندگان تشکل‌های مردمی کشور ژاپن با شهردار تبریز دیدار کردند.

ایلنا: نماینده تشکل‌های مردمی ژاپن گفت: شناخت مردم کشور ما از ایران تنها محدود به اخبار و اطلاعاتی است که بیشتر در فضای سیاسی جهان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا تونی تاکاشی که در دیدار مسوولان تشکل‌های مردمی کشور ژاپن با شهردار تبریز سخن می‌گفت افزود: این در حالی است که بدون حضور در ایران و مطالعه و بررسی جایگاه و هویت تاریخی آن امکان شناخت واقع بینانه و عادلانه این کشور بزرگ و تمدن ساز ممکن نخواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از حضور در تبریز و قدردانی از می‌ه‌مان نوازی شهردار این شهر به آماگی کامل خود و تشکل‌های مردمی کشورش برای توسعه روابط و همکاری‌ها اشاره کرد و با با تأکید بر اهمیت تاریخی تبریز در جهان افزود: در وصف جایگاه و اهمیت تبریز در جهان همین بس که این شهر مورد توجه یونسکو است و ما تلاش خواهیم کرد با مطالعه دقیق‌تر تاریخ و فرهنگ این منطقه از ایران زمینه را برای معرفی بهتر و کامل‌تر آن به شهروندان ژاپنی علاقمند به حضور در این شهر تاریخی فرهم نمائیم.

شهردار تبریز نیز در این دیدار طی سخنانی از تبریز به عنوان قطب مهم گردشگری کشور یاد کرد و گفت: تبریز با قدمت ۴ هزار ساله در تاریخ، از قدیم الایام به عنوان شاهراه ارتباطی ایران و اروپا و نیز آسیای میانه و قفقاز مطرح بوده و یکی از شهرهای استراتژیک راه ابریشم به شمار می‌رود و در حال حاضر با بهره‌مندی از موقعیت خاص اقتصادی، تجاری و صنعتی از یک سو و موقعیت ویژه تاریخی، فرهنگی و گردشگری، همچنان ایفاگر نقش مهم خود در منطقه است.

علیرضا نوین همچنین وجود ۱۶ دانشگاه بزرگ دولنی و غیرانتفاعی با ۳۰۰ هزار دانشجو، زیرساخت‌های مهم ارتباطی و کلان نظیر راه آهن، فرودگاه، منطقه تجاری صنعتی ارس، شهرک‌های سرمایه گذاری خارجی و صنتعتی، کارخانجات مادر و واحدهای متعدد تولیدی صنعتی، بازار تاریخی و جهانی تبریز، مرکزیت توریسم درمانی، خواهرخواندگی با شهرهای مهم جهان و منطقه، وجود آثار و اماکن تاریخی و میراثی متعدد و آب و هوا و اقلیم مناسب را از جمله مزیت‌ها و شاخص‌های برجسته شهری تبریز برشمرد که نیازمند معرفی و شناساندن بیش از پیش به دیگر کشورهای جهان است.

شهردار تبریز در عین حال با تأکید بر لزوم تقویت و توسعه روابط فرهنگی و گردشگری میان ایران و دیگر کشورهای جهان، این امر را زمینه ساز معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و هویت تاریخی کشور به ویژه تبریز به عنوان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور ارزیابی کرد.

نوین در خاتمه آمادگی مدیریت شهری تبریز برای تبادل گروه‌ها و کاروان‌های گردشگری و فرهنگی میان شهرهای کشور ژاپن و ایران به ویژه تبریز اعلام کرد.

لازم به ذکر است با هدف بررسی راه کارهای توسعه روابط دوجانبه در حوزه گردشگری و نیز همکاری‌های فنی و علمی در بخش بهسازی و نوسازی اماکن و آثار تاریخی فرهنگی، مسوولان و نمایندگان تشکل‌های مردمی کشور ژاپن با شهردار تبریز دیدار کردند.

گفتنی است در پایان این دیدار تونی تاکاشی و هیأت همراه به اتفاق شهردار تبریز از موزه تاریخ شهر و شهرداری بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز