خبرگزاری کار ایران

واردات از گمرکات آذربایجان شرقی کاهش و صادرات افزایش یافت

کد خبر : ۸۶۵۵۸

ارزش کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی درسه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش یافت.

ایلنا: ارزش کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی درسه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: وزن صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی نیز در این مدت درمقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز ۶۸ درصد افزایش یافته است.

نوروزی با بیان اینکه دراین مدت ۲۲۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۷۲ میلیون دلار از گمرکات آذربایجان شرقی صادر شده است افزود: مقصد کالاهای صادراتی ۷۷ کشور جهان بوده که بیشترین میزان صادرات استان آذربایجان شرقی از گمرک تبریز صورت گرفته است.

وی کشمش، خرما، مواد غذایی، میوه تازه، کولر، تراکتور، انواع شیشه و کالاهای صنعتی بیشترین اقلام صادراتی از گمرکات آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: میزان کالاهای وارداتی از گمرکات استان هم از ابتدای سال‌جاری ۸۴ هزار تن به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار بوده است.

به گفته نوروزی این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد در وزن و ۲۳ درصد از لحاظ ارزش کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: ماشین آلات صنعتی، کاکائو و فرآورده‌های آن، آهن آلات، کاغذ و مقوا، چوب و اشیای چوبی عمده کالاهای وارداتی بوده است.

نوروزی با بیان اینکه اقلام وارداتی از ۴۲ کشور مختلف جهان وارد استان شد، ‌گفت: میزان درآمد گمرکات استان از ابتدای امسال ۵۶۹ میلیارد ریال بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز