خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اعتبارات دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده 6 هزار میلیارد ریال است

asdasd

خیرین در بازسازی اماکن عمومی در مناطق زلزله‌زده مشارکت کنند

ایلنا - تبریز: استاندار آذربایجان شرقی میزان اعتبارات دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده را 6 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضابیگی در جلسه‌ای با حضور مدیران موسسات خیریه تبریز، گفت: این اعتبار در حد تامین نیازهای ضروری زلزله‌زدگان از جمله مسکن و امکانات نگهداری دام و محصولات کشاورزی است و برای بعد از این مرحله به پشتیبانی مردم و کمک‌های خیرین احتیاج داریم.

وی مشارکت خیرین را در بازسازی اماکن عمومی در مناطق زلزله‌زده و ایجاد امکاناتی که به نفع عموم مردم در این مناطق است خواستار شد و افزود: روند بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده به سرعت در حال پیشرفت بوده و مسیر خود را طی می‌کند و اکنون باید به فکر مراحل بعدی که همان بازسازی زیرساخت‌ها و اماکن عمومی است باشیم.

وی با بیان اینکه ساخت خانه توسط خیرین برای عده‌ای از مردم آسیب‌دیده ممکن است احساس تبعیض در بین آنها را به وجود بیاورد، افزود: خیرین می‌توانند در ساخت اماکن عمومی و زیرساخت‌های آسیب‌دیده نظیر راه، شبکه‌های آبرسانی و گازرسانی، خانه بهداشت، مدرسه، مسجد، کتابخانه و بیمارستان مشارکت داشته باشند.

بیگی با بیان این که توسعه منطقه ارسباران بهترین زمینه جلب مشارکت‌های خیرخواهانه است، افزود: باید در این مسیر از ظرفیت‌های این منطقه مانند معادن، صنایع دستی، ظرفیت علمی و آموزشی و موقعیت جغرافیایی به بهترین نحو استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم از همه نقاط کشور برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده و برگزاری چندین همایش خیرین برای بازسازی این مناطق خاطرنشان کرد: همه کارهایی که برای مناطق زلزله‌زده باید انجام شود در مسایل مالی و مادی خلاصه نمی‌شود بلکه مهم این است که مردم آسیب‌دیده این مناطق احساس کنند که تنها نیستند و این مایه دلگرمی و امیدواری مردم است.

وی در ادامه با تاکید بر این که موضوع زلزله باید فرصتی برای همگرایی ملی ایجاد کند، گفت: آباد شدن منطقه ارسباران به این آسانی ممکن نبود و از این جهت حادثه زلزله را خیر و برکت تلقی می‌کنیم؛ گرچه از دست دادن تعدادی از هموطنان در این حادثه سخت و ناگوار بود.

علیرضابیگی با بیان این که تلاش می‌کنیم از این فرصت برای توسعه این منطقه استفاده کنیم، افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های داخل و خارج کشور از جمله ایرانیان مقیم خارج از کشور در این زمینه مورد توجه است.

وی به علاقمندی ایرانیان مقیم خارج از کشور برای مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: این علاقمندی نیازمند ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت آنان است و باید در مورد کارهایی که در این مناطق صورت گرفته و نیازهایی که وجود دارد اطلاع‌رسانی لازم به آنها صورت گیرد.

علیرضابیگی همچنین بر ارتباط موسسات خیریه داخلی با ایرانیان مقیم خارج از کشور برای جلب مشارکت آنان تاکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: وفاق و همدلی خوبی در داخل کشور برای یاری رساندن به زلزله‌زدگان ایجاد شده و در خارج از کشور هم این ظرفیت وجود دارد ولی هنوز نتوانسته‌ایم تعامل لازم را برقرار کنیم.

مهدی اسماعیلی تصریح کرد:‌ اگر پل ارتباطی ما با ایرانیان مقیم خارج از کشور برقرار شود نه تنها در زمینه عمران و آبادانی مناطق زلزله‌زده بلکه در زمینه‌های دیگر هم می‌توانیم از قابلیت‌های آنها استفاده کنیم.

فاتح، مسئول کمیته اجرایی همایش خیرین برای بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: وفاق ملی در آذربایجان یک سرمایه برای کل کشور است که برای تقویت آن باید از همه ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

در این جلسه همچنین مدیران موسسات خیریه مستمندان، نوبر و جان‌نثاران اباعبدالله(ع) تبریز گزارشی از اقدامات این موسسات در مناطق زلزله‌زده و نیز پیشنهادهای خود را در خصوص نحوه جلب مشارکت خیرین داخل و خارج کشور بیان کردند.

این موسسات هم‌اکنون در زمینه احداث 105 باب مدرسه، احداث خانه‌های بهداشت روستایی، احداث واحدهای مسکونی و تامین مایحتاج روزانه مردم در روستاهای مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز