خبرگزاری کار ایران

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

فروش خوب نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مسجد كبود تبریز

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۷۵

نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مسجد کبود تبریز درروز‌های نخست برپایی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال فروش داشت.

ایلنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از فروش خوب نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی، غذاهای سنتی و سوغات آذربایجان شرقی در مسجد کبود تبریز در روز‌های نخست برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه و افزایش روز به روز تعداد بازدید کنندگان از آن، گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات در تبریز مورد استقبال هزاران تن از گردشگران و شهروندان قرار گرفته است.

وی از افزایش فروش آثار و محصولات در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی از روز آغاز تا کنون خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه هر روز فروش بیشتری را نسبت به روز قبل خود تجربه کرده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه صنایع دستی مسجد کبود هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه‌گری سنتی و دستی، تابلو فرش، ورنی، سفال و سرامیک، سبد بافی و لباس‌های محلی آذربایجان شرقی ارائه می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نقره کاری، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم، چاپ باتیک، ممقان دوزی و همچنین سوغاتی‌های متنوع خوراکی را دیگر غرفه‌های تشکیل دهنده این نمایشگاه برشمرد و گفت: علاوه بر عرضه نمونه‌های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازدیدکنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخی آثار هنری در تعدادی از
غرفه‌های این نمایشگاه و ارائه انواع غذاهای سنتی و محلی آذربایجان شرقی خواهند بود.

وی با اشاره به زمان این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی و سوغات استان در رواق‌های مسجد کبود تبریز با ۶۰ غرفه و بیش از ۳۸ رشته صنایع دستی با افتتاح در نخستین هفته تابستان امسال تا هفته آغازین ماه مبارک رمضان پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان و علاقه مندان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز