خبرگزاری کار ایران

آیین نکوداشت زنده یاد «میرزا محمد بخشی» در ورزقان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۵۹

میرزا محمد بخشی در طول عمر خویش، منشاء و پدیده آورنده آثار ارزشمند در حوزه ادبیات بود.

ایلنا: آیین نکوداشت زنده یاد «میرزا محمد بخشی» در ورزقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این میرزا محمد بخشی منشاء و پدیده آورنده آثار ارزشمند در حوزه ادبیات عنوان کرد و گفت: از ویژگی‌های قابل توجه اشعار استاد بخشی، نمایان بودن عشق به وطن، شرافت و مردانگی و عزت است، او عاشق وطن بود و عزت خویش را از وطنش می‌دانست و در آثار خود به رزمندگان اسلام، دفاع مقدس و اهل بیت نیز پرداخت ویژه‌ای داشته است.

اکبر آرمند با اشاره به لزوم تکریم هنرمندان و اصحاب فرهنگ، افزود: اقدام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ادبی ورزقان در برگزاری این بزرگداشت، اقدامی ارزشمند و در خور توجه است و این اقدام می‌تواند بعنوان الگو و سرمشق برای سایر مجموعه‌های فرهنگی وادبی قرار گیرد تا این مفاخر ارزشمند برای آشنایی آینده سازان میهن اسلامی بعنوان الگو معرفی شوند.

در این آیین چند تن از شعرا به تبیین ویژگی‌های شخصیتی استاد بخشی پرداختند و در ادامه از کتاب شعر وی با نام «دونیا یورغونی» رونمایی شد.

زنده یاد «محمّد بخشی» در سال ۱۳۰۸ در روستای «دیزج صفرعلی» از توابع شهرستان ورزقان چشم به جهان گشود. وی از شعرای استان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز