خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

تولید گندم در آذربایجان شرقی ۲۰۰ هزارتن افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۷

استان آذربایجان شرقی از لحاظ تولید گندم رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش۲۰۰هزار تنی تولید گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال ۹۱ در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه برداشت گندم از بیستم خردادماه در آذربایجان شرقی شروع شده است گفت: سطح زیرکشت گندم دیم در استان بالغ بر۳۴۰ هزار هکتار با متوسط تولید ۲/۱ تن در هر هکتار و گندم آبی با بیش از ۹۵ هزار هکتار با عملکرد بیش از ۴ تن در هر هکتار بوده که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه ۸۵۳ دستگاه کمباین (۵۵۳ دستگاه بومی و ۳۰۰ دستگاه مهاجر) و ۱۵۱۰ دستگاه دروگر، ۸۰ درصد گندم تولیدی استان را به صورت مکانیزه برداشت می‌کنند افزود: در ۲۰ درصد مزارع نیز که امکان برداشت مکانیزه وجود ندارد این محصول بصورت دستی توسط خود بهره بردان برداشت می‌شود.

ایرانی فام خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با شرکت غله و بازرگانی منطقه ۸ در آذربایجان شرقی، تعداد ۱۵۰ مرکز خرید گندم در سطح استان آماده خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بوده و امسال سازمان تعاون روستایی استان نیز به عنوان مباشر خرید گندم عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی این محصول در سال جاری ۷۲۰۰ ریال تعیین شده است گفت: تولیدکنندگان گندم می‌توانند بعد از تحویل محصول خود به مراکز خرید در سطح آذربایجان شرقی، بهای آن را به صورت نقدی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه استان از لحاظ تولید گندم رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است افزود: گندم تولیدی آذربایجان شرقی، بیش از نیاز داخل استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز