خبرگزاری کار ایران

پیش بینی تولید ۳۰ هزارتن گندم و جو در هریس

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۸

میزان سطوح زیرکشت غلات در این شهرستان، در سال زراعی جاری ۲۳ هزار و ۶۴۰ هکتار بوده است.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هریس پیش بینی کرد در سال جاری بالغ بر۳۰ هزارتن محصول گندم وجو از اراضی زیرکشت این شهرستان برداشت شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به قیمت گندم، گفت: متأسفانه قیمتی که برای خرید آن تصویب شده هزینه کاشت، داشت، برداشت و حمل و نگهداری آن را کفایت نکرده و درحال حاضر، هزینه تمام شده تولید گندم با قیمت خرید تضمینی تفاوت فاحشی داشته و امیدمی رود با تلاش‌های مسئولین امر و همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت به عمل آید.
وی میزان سطوح زیرکشت غلات در این شهرستان، در سال زراعی جاری را، ۲۳ هزار و ۶۴۰ هکتار ذکر کرد و افزود: تاکنون نزدیک به ۴۵ درصد از محصول برداشت شده است.
اسدی با بیان اینکه ظرفیت عمده اقتصادی شهرستان هریس در بخش کشاورزی بوده، از این رو باید تلاش شود با همکاری کشاورزان پیشرو منطقه، در توسعه حوزه کشاورزی حرکت‌های قابل توجهی انجام گیرد گفت: درصد قابل توجهی از محصولات زراعی به علت کمبود جاده بین مزارع از بین رفته وبا توجه به پیشرفت علوم وفنون واستفاده از ابزار و ماشین‌آلات کشاورزی و ضرورت انتقال مناسب بدون کمترین ضایعات محصولات تولیدی به مراکز فروش، لزوم احداث و بهسازی جاده‌های بین مزارع را دو چندان کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز