خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

نهاده‌های یارانه‌دار در ازای تحویل شیر در اختیار دامداران قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۹۱

هدف از اجرای این طرح را کنترل قیمت شیرخام اعلام شده است./اتحادیه دامداران و صنعت دامپروری استان مکلف شدند نهاده‌های یارنه دار را در ازای تحویل شیرخام در بین اعضاء توزیع نموده و لیست نهایی را جهت کنترل و تایید نهایی در اختیار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی قرار دهند.

ایلنا: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از این پس نهاده‌های یارانه دار در ازای تحویل شیرخام، به کارخانجات و مراکز جمع آوری شیر در اختیار دامداران قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود محمدیان، در نشست تخصصی بررسی مسائل شیر و نهاده‌های دامی در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هدف از اجرای این طرح را کنترل قیمت شیرخام اعلام کرد و گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از کاهش مصرف شیر و فراورده‌های لبنی در بین مصرف کنندگان، اتحادیه دامداران و صنعت دامپروری استان مکلف شدند نهاده‌های یارنه دار را در ازای تحویل شیرخام در بین اعضاء توزیع نموده و لیست نهایی را جهت کنترل و تایید نهایی در اختیار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی قرار دهند.
وی با بیان اینکه اتحادیه دامداران و صنعت دامپروری بزرگ‌ترین تشکل‌های بخش خصوصی در آذربایجان شرقی است که می‌تواند نقش مؤثری در تأمین امنیت غذایی جامعه ایفا نماید افزود: در حال حاضر بیش از یکصد هزار بهره بردار در بخش دام و طیور استان به تولید مشغولند.
محمدیان با اشاره به توزیع یکصد و هشت هزارتن نهاده دامی در بین دامداران آذربایجان شرقی گفت: طبق آمار اداره کل پشتیبانی اموردام، ۸۰ هزار تن درسال۹۱ و ۲۸ هزار تن در سه ماهه اول سال ۹۲ نهاده‌های یارانه دار توسط اتحادیه دامداران استان در بین تولیدکنندگان شیرخام توزیع شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با تاکید به تولید ۷۹۰ هزار تن شیرخام در دامداری‌های صنعتی و سنتی استان در سال ۹۱ افزود: آذربایجان شرقی جایگاه چهارم تولید شیر کشور را در این بخش به خود اختصاص داده است.
وی میزان مصرف سرانه شیر در آذربایجان شرقی را ۱۳۰ کیلوگرم و کشور را ۱۱۰ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: شیرخام تولیدی استان مازاد بر مصرف است.
گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد قیمت جدید شیرخام توسط معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز