خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی:

تکواندو آذربایجان‌شرقی در راه شناسایی یوسف کرمی‌های دیگر گام برمی‌دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۳

تکواندو آذربایجان‌شرقی در اینچوان کره جنوبی سهم خواهد داشت / جلسه تخصصی هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایلنا: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: تکواندو آذربایجانشرقی در اینچوان کره جنوبی سهم خواهد داشت و در راه شناسایی یوسف کرمی‌های دیگر گام بر می‌دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در جلسه تخصصی هیات تکواندو استان که با حضور معاون ورززشی، کار‌شناسان، رییس هیات و اعضاء هیات برگزار شد افزود: ورزش تکواندو آذربایجانشرقی همواره در ایران در صدر قرار داشته و افتخارات تکواندوکاران آذربایجانشرقی هیچگاه از یاد‌ها نخواهد رفت.
وی تصریح کرد: یوسف کرمی مرد طلایی ورزش آذربایجانشرقی و اولین مدال آور المپیکی استان و فرزاد عبدالهی دیگر تکواندوکار هر دو از خطه قهرمان پرور میانه نمونه بارز استعدادیابی ورزش استان هستند و این دو قهرمان ارزنده در قهرمانی ایران در جهان نقش تعیین کننده‌ای داشتند.
اسبقیان در خصوص هیات تکواندو استان افزود: برای جایگزین کردن قهرمانانی به جای یوسف کرمی، استعدادیابی و شناسایی آنان در سرلوحه اهداف هیات قرار دارد و در این نشست بیشترین تمرکز بر استعدادیابی است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در خصوص اهداف هیات گفت: کلاسهای آموزشی و ارتقاء سطح مربیان و داوران خصوصا در بخش بانوان، حضو افراد علمی در بدنه هیات، حضور در لیگ‌های کشوری و میزبانی آنان و برگزاری لیگ تکواندو استانی از سال ۹۲در راس برنامه‌های هیات خواهد بود.
مدیر کل ورزش و جوانان اذربایجانشرقی در خصوص حضور تکوندوی آذربایجانشرقی در بازیهای آسیایی اینچوان کره جنوبی گفت: تکواندو استان در راه پرورش استعدادهای جدید بوده و برای بازیهای اینچوان کره جنوبی چهره‌های جدید به تکواندو کشور معرفی خواهد کرد و این قهرمانان برای کسب مدال راهی این رقابت‌ها خواهند شد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در نشست تخصصی هیات تکواندو آذربایجانشرقی گفت: طرح استعدادیابی تکواندو آذربایجانشرقی به زودی نهایی می‌شود.
وی افزود: برای دست یافتن به اهداف برنامه‌های تدوین شده و اجرای دقیق سند راهبردی ۵ ساله ورزش استان در تمامی بخش‌ها نیاز است نقشه راه استعدادیابی در ورزش استان تدوین شود و ورزش تکواندو که قطب این رشته در آذربایجانشرقی است نیاز به این سند دارد.
اسبقیان تأکید کرد: استعدادیابی موضوعی است که در دنیای ورزش اهمیت ویژه‌ای دارد و شناسایی عوامل موفقیت راه را برای رسیدن به قله افتخار هموار می‌کند و اینکه مشخص شود چه ویژگی‌هایی ورزشکاران معمولی را از ورزشکاران نخبه متمایز می‌سازد کاری بس دشوار است که موضوع پرداختن به استعدادیابی را دشوار‌تر ساخته است.
وی افزود: پیشرفت از سطوح ابتدایی به سطوح نخبگی در ورزش فرآیندی بسیار پیچیده است و این فرآیند نیازمند شناسایی و انتخاب افراد با استعدادی است که شرایط لازم جسمانی، مهارتی و رفتاری برای موفقیت در یک رشته ورزشی خاص را داشته باشند و فرآیند کشف ورزشکاران با استعدادیابی شرکت در یک برنامه تمرینی سازماندهی شده، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه در ورزش مطرح است.
اسبقیان با تاکید دوباره به ورزش شهرستان‌ها و توجه به شهرستان‌ها افزود: استعدادهای بالقوه‌ای در تکواندو استان و خصوصا شهرستان میانه وجود دارد و نیاز است تکواندو در تمامی شهرستان‌ها به رشته‌ای بالفعل و بالقوه تبدیل شود.
نشست تخصصی هیات تکواندو آذربایجانشرقی با حضور کاظم طوفان بخش رییس هیات، کادر فنی، معاون ورزشی اداره کل و کار‌شناسان حوزه ورزش در دفتر مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
در این نشست رییس هیات تکواندو گزارشی از روند اجرای برنامه‌های هیات و برنامه‌های پیش روی هیات ارائه کرد.
کاظم طوفان بخش در این نشست گفت: جای آذربایجانشرقی در لیگ برتری کشوری خالی است ولی برای رقابتهای سال ۹۲ با ۲ تیم در لیگ ثبت نام کرده‌ایم که امید است مشکلات اسپانسر و مالی به زودی بر طرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز