خبرگزاری کار ایران

برگزیده نخستین دوره جشنواره موسیقی عاشیقلار:

موفقیت، آغاز راه برای افزایش فعالیت است

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۲۹

برگزاری نخستین جشنواره عاشیقلار در فضای موسیقی عاشیقی منطقه تاثیر خوبی داشته است و موجب فعالیت جدی‌تر و موثر‌تر هنرمندان این عرصه شده است.

ایلنا: برگزیده نخستین دوره جشنواره موسیقی عاشیقلار برگزاری این جشنواره را گامی در جهت زمینه سازی برای معرفی هرچه بهتر و شایسته‌تر این موسیقی عاشیقی دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا یوسف محرمیان گفت: برگزاری نخستین جشنواره عاشیقلار در فضای موسیقی عاشیقی منطقه تاثیر خوبی داشته است و موجب فعالیت جدی‌تر و موثر‌تر هنرمندان این عرصه شده است.
به گفته وی، چنین اقداماتی به شکل همزمان موجب پیشرفت و شکوفایی فضای تمرینات و افزایش سطح آثار ارائه شده می‌شود و در جلب توجه جوانتر‌ها به موسیقی اصیل و ارزشمند عاشیقی می‌شود.
نفر اول بخش تکنوازی بالابان همچنین افزود: برگزاری چنین جشنواره‌‌هایی می‌تواند موجب افتخار نسلهای آینده در خصوص موسیقی اصیل عاشیقی شده و زمینه انتقال ارزش‌ها و هویت این موسیقی را فراهم سازد.
محرمیان که حدود ۱۵ سال است به نواختن ساز بالابان مشغول است، ضمن تقدیر از بانیان و برگزارکنندگان این جشنواره، ابراز امیدواری نمود مصادیق ارزشمند موسیقی عاشیقی در میان مردم آنچنان که شایسته است شناخته شود زیرا موسیقی عاشقی در کنار پاکی و صداقت، پیام آور عشق‌ورزی به حق، وطن‌پرستی و حق‌گویی است.
وی با بیان اینکه امسال و در دومین جشنواره منطقه عاشیقلار که با نام خسته قاسم تیکمه داشلی، شاعر و عارف بزرگ آذربایجان همراه شده شرکت خواهد نمود تا توانمندی‌های خود را در بخش‌های تکنوازی و گروه نوازی معرفی نموده و نشان دهد موفقیت در این جشنواره زمینه را برای فعالیت بیشتر و جدی‌تر وی فراهم نموده است.
گفتنی است دومین جشنواره منطقه‌ای عاشیقلار به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و در بخش‌های گروه خوانی، تکنوازی و تکخوانی اعلام فراخوان داده و آثار برگزیده در روزهای ۲۷ الی ۳۰ مردادماه سال جاری اجرا و در معرض داوری قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز