خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری سراب:

از محل تسهیلات بنگاه‌های زود بازده در سراب برای ۳هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شد

کد خبر : ۹۳۹۵۰

اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها متولی کار نیست بلکه سیاست‌گذار و هدایت‌گر روابط کار است و در چارچوب قراردادهای کارگری و کارفرمایی وظیفه نظارت و سیاست‌گذاری را دارد که اگر از این قرارداد‌ها تخلف شود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود پیدا کرده و در تعاونی‌ها نیز در شکل‌گیری و نظم بندی تعاونی‌ها حضور دارد.

ایلنا: دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب گفت: ۵۱۳ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال برای ۳۱۸۰ طرح بهره‌برداری شده از محل تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زود بازده در سراب پرداخت و برای سه هزار و ۲۹۳ نفر اشتغال جدید فراهم شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا وکیل‌آزاد در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب افزود: ساماندهی اشتغال همواره یکی از دغدغه‌های مسئولان بوده که طی چند سال گذشته روند مطلوب در ایجاد اشتغالزایی به وجود آمده است.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب خاطرنشان کرد: طرح‌هایی نظیر مسکن مهر و کشاورزی مهر توانست اشتغالزایی را هم به ارمغان آورد. همچنین ارائه تسهیلات بانکی خود اشتغالی، عملیاتی ساختن بنگاه‌های اقتصادی زود بازده و مشاغل خانگی سهم بسزایی در اشتغالزایی جوانان شهرستان ایفا کرده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراب با بیان اینکه برخی‌ها به نادرست اداره کار را متولی اشتغال در شهرستان می‌دانند، تصریح کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها متولی کار نیست بلکه سیاست‌گذار و هدایت‌گر روابط کار است و در چارچوب قراردادهای کارگری و کارفرمایی وظیفه نظارت و سیاست‌گذاری را دارد که اگر از این قرارداد‌ها تخلف شود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورود پیدا کرده و در تعاونی‌ها نیز در شکل‌گیری و نظم بندی تعاونی‌ها حضور دارد.
وکیل‌آزاد با ارائه گزارشی در خصوص قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سال گذشته گفت: از مجموع ۳۳ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال اعتبار تخصیصی تاکنون مبلغ ۲۵ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال برای ۶۰۸ نفر پرداخت شده و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل شهرستان می‌بایست برای جذب کامل اعتبار اهتمام ورزند.
دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سراب ادامه داد: تعهد شهرستان سراب در سامانه رصد اشتغال سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۷ نفر بوده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان ۳ هزار و ۶۵۹ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده‌اند.
وی با ارائه گزارشی در خصوص بنگاه‌های اقتصادی زود بازده یادآور شد: در مجموع برای تعداد ۳ هزار و ۲۲۳ طرح با بانک‌های عامل به مبلغ ۵۵۷ میلیارد و ۹۴۹ میلیون ریال با اشتغالزای ۴ هزار و ۴۶۴ نفر، انعقاد قرارداد شده که تاکنون مبلغ ۵۱۳ میلیارد و ۸۰۱ میلیون ریال برای ۳ هزار و ۱۸۰ طرح بهره‌برداری شده پرداخت و برای ۳ هزار و ۲۹۳ نفر اشتغال جدید فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز