خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:

۹۵ درصد معلولان جسمی و حرکتی آذربایجان شرقی تحت پوشش حمایت‌های بهزیستی قرار گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۳۳

بیش از ۵۸ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی در آذربایجان شرقی وجود دارد.

ایلنا: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی جمعیت معلول جسمی و حرکتی این استان را ۵۸ هزار و ۳۵۷ نفر اعلام کرد.
به گزارش ایلنا محمدرضا صادقی با بیان اینکه از این تعداد ۹۵ درصد تحت پوشش حمایت‌های درمانی و مادی بهزیستی قرار گرفته‌اند گفت: از جمعیت معلول استان ۳۲ هزار و ۱۳۰ نفر به طور مرتب و مستمر در قالب برنامه‌های توان بخشی از اداره کل بهزیستی و همچنین مراکز غیردولتی فعال در این رابطه خدمات دریافت می‌کنند.
وی همچنین به اشتغال پایدار ۵۰۸ نفر از مددجویان بهزیستی آذربایجان شرقی در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: این افراد در واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی توسط کارفرمایان بیمه شده و به اشتغال پایدار و امنیت شغلی دست یافته‌اند.
صادقی با بیان اینکه در همین مدت ۴۶۶ مورد خود اشتغالی و ۹۰۹ مورد اشتغال خانگی افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی ممکن شده است گفت: تحت پوشش قرار گرفتن ۸۰۰ کودک بی‌سرپرست در قالب بیمه آتیه از سوی خیرین و نیکوکاران استان و همچنین تهیه ۳۵۷ مورد جهیزیه دختران تحت پوشش این اداره کل را از دیگر اقدامات حمایتی بهزیستی آذربایجان شرقی است.
وی تعداد کودکان بی‌سرپرستی که توسط خانواده‌های جایگزین در استان تحت حمایت قرار گرفته‌اند را ۹۸۰ مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد تاکنون ۴۸ نفر در مقاطع تحصیلی عالی پذیرفته شده و تحت حمایت‌های مالی بهزیستی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز