خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم روز خبرنگار:

خبرنگاری کاری عاشقانه است

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۶۵

خبرنگاران در تمام لحظه‌های شادی و غم، در کنار مردم و مسئولان هستند. / مسئولانی که در مقابل خبرنگاران، پاسخگو نیستند خود را از امکانی که جامعه خبرنگاری می‌تواند برای آن‌ها فراهم کند محروم می‌کنند؛ چرا که در عصر اطلاعات هیچ کس نمی‌تواند از گردش اخبار ممانعت کند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: خبرنگاری کاری عاشقانه است و وقتی که پای عشق و علاقه در میان باشد سوداگری و معامله مفهومی ندارد و اساسا اگر عشق را از خبرنگار بگیریم چیزی نمی‌ماند.
به گزارش خبرنگار ایلنا احمد علیرضابیگی در مراسم گرامیداشت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار در تبریز، ضمن تبریک این روز به همه خبرنگاران و جامعه مطبوعاتی استان و گرامیداشت شهدای رسانه به ویژه شهید صارمی، افزود: خبرنگاران در تمام لحظه‌های شادی و غم و در تمام حماسه‌ها و افتخارآفرینی‌ها، همراه ما بودند و وظیفه داشتم که از تمام زحمات و تلاش‌ها و ابراز لطف و محبت آن‌ها تشکر کنم.
وی با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و ضامن نشاط جامعه هستند، گفت: افتخار جامعه خبرنگاری و مطبوعاتی این است که همواره امیدآفرین بوده‌اند و با گردش صحیح اخبار در جامعه امکان ارزیابی دقیق عملکرد‌ها و بهره‌مندی بیشتر از منابع و امکانات را فراهم کرده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از پاسخگو نبودن برخی مسئولان، گلایه داشت، تصریح کرد: مسئولانی که در مقابل خبرنگاران، پاسخگو نیستند خود را از امکانی که جامعه خبرنگاری می‌تواند برای آن‌ها فراهم کند محروم می‌کنند؛ چرا که در عصر اطلاعات هیچ کس نمی‌تواند از گردش اخبار ممانعت کند.
وی با اشاره به مواضع سایت‌ها و نشریات محلی استان در قبال موضوعات مختلف، افزود: با وجود برخی مواضع منفی و مخالف، افتخار می‌کنیم که تا به حال به عنوان استانداری در هیچ یک از این موارد ورود نیافته‌ایم و برخوردی صورت نگرفته است.
علیرضابیگی با اشاره به روزهای آغازین مسئولیت خود که با حادثه آتش‌سوزی بازار چرم تبریز مصادف شد، گفت: این حادثه و حوادث بعدی در استان نشان داد که می‌توانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.
وی، تیم تراکتورسازی، ارتباط با کشورهای خارجی و جذب سرمایه‌گذاری را از مواردی عنوان کرد که روزی به عنوان تهدید و نقطه منفی معرفی می‌شد اما امروز به فرصتی برای نشاط و پویایی جامعه و توسعه و شکوفایی ظرفیت‌های استان تبدیل شده است.
استاندار آذربایجان شرقی به حادثه تلخ زلزله ارسباران نیز اشاره کرد و گفت: این حادثه نیز نشانه دیگری از تبدیل تهدید به فرصت بود که خبرنگاران سهم بالایی در آن داشتند.
وی با اشاره به همایش مهر ایران، مرهم آذربایجان در ۲۵ شهریور سال گذشته، خاطرنشان کرد: در این همایش تمام کسانی که دلشان برای آذربایجان می‌تپید جمع شدند و میزان تعهدی که برای بازسازی ثبت کردند موجب شد که از زمان، بهتر استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: همه این‌ها به این خاطر بود که توانستیم با انعکاس لحظه به لحظه اخبار و وضعیت مناطق زلزله‌زده، مردم و مسئولان را متاثر کنیم و دنیا فهمید که ایران و آذربایجان یکپارچه است.
علیرضابیگی اضافه کرد: دست‌های زیادی در کار بودند تا حادثه زلزله را دستاویزی برای ضربه زدن به نظام اسلامی قرار دهند و اگر نقص و خللی در کارهای ما وجود داشت، قطعا آن‌ها به اهداف خود دست می‌یافتند.
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: موضوعاتی که سوژه برخی رسانه‌ها برای تخریب خدمات کارگزاران دولت در استان قرار می‌گرفت به خاطر شناخت و ارتباطی که با مردم داشتیم، با برداشت منفی در سطح جامعه مواجه نشد و این حاکی از اعتماد مردم به خدمت‌گزاران خود دارد.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی در سایه وحدت و همدلی مسئولان و رسانه‌ها مسیر پیشرفت را با سرعت طی می‌کند، گفت: چه من در مسئولیت استانداری باشم یا نباشم، یقین دارم که تمام سلول‌های ما لبریز از عشق به مردم و سربلندی و عظمت تبریز و آذربایجان است و تمام تلاش خود را نیز در این مسیر به کار بسته‌ایم.
علیرضابیگی خاطرنشان کرد: دستاوردهای بزرگی که در استان به دست آمده حاکی از این اعتقاد است که آذربایجان شرقی، استحقاق بهترین‌ها را دارد و تبریز باید نه به عنوان یک کلانشهر در شمال غرب کشور، بلکه به عنوان آرمانشهری در سطح منطقه معرفی شود.
وی همچنین با اشاره به آغاز به کار دولت جدید، گفت: روی کار آمدن این دولت، محصول یک حماسه بزرگ، برآیند رای مردم و از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

پیش از سخنان استاندار آذربایجان شرقی نیز رییس روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی و پنج نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل مختلف جامعه خبرنگاری بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز