خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

احداث بیمارستان در برخی از شهرهای ما بدون بررسی‌های کار‌شناسی صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۶۸

اکنون شاهد هستیم که این بیمارستان‌ها قادر به تامین هزینه‌های خود هم نیستند.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما به اندازه سهمیه تعیین‌شده دارای بهره‌مندی از تخت‌های بیمارستانی هستیم اما به جهت اینکه استان ما در نقطه مواجهه بسیاری از استان‌های همجوار قرار گرفته، سرانه بیمارستانی ما بعضا جوابگوی نیازمندی‌ها نیست که در این راستا باید بهره‌مندی بیشتر این استان از امکانات درمانی کشور افزایش یابد.
به گزارش ایلنا احمد علیرضابیگی که در مراسم گرامیداشت روز پزشک در تبریز سخن می‌گفت با اشاره به موضوع احداث بیمارستان‌ها در استان، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر چون احداث بیمارستان در برخی از شهرهای ما بدون بررسی‌های کار‌شناسی صورت گرفته اکنون شاهد هستیم که این بیمارستان‌ها قادر به تامین هزینه‌های خود هم نیستند.
علیرضابیگی تصریح کرد: جاری شدن نظام بیمه‌ای به عنوان یک اولویت اساسی در کنار فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به مردم و اجرای طرح‌هایی مانند پزشک خانواده می‌تواند این مشکلات را رفع کند.
وی در ادامه با بیان رابطه پزشک و بیمار باید بر اساس عاطفه و محبت باشد، گفت: متاسفانه در کشور ما با دارا بودن این همه ثروت، رابطه پزشک و بیمار بر اساس مادیت بنا شده است.
بیگی با تاکید بر اینکه باید بیمه، هزینه‌های درمان مردم را پرداخت کند، افزود: پرداخت همه هزینه‌های درمانی آحاد ملت ایران توسط بیمه جزو ایده‌آل‌های ماست که باید به آن دست پیدا کنیم و اصلاح رابطه پزشک و بیمار نیز تنها با تحقق این امر، می‌سر می‌شود.
وی با اشاره به تلاش‌های جامعه پزشکی برای تسکین آلام مردم در مناطق زلزله‌زده استان، افزود: پزشکان ما در جریان حادثه تلخ زلزله سال گذشته، جانانه در صحنه امدادرسانی به مردم حضور یافتند و اثبات کردند که به هنگام سختی‌ها، همواره در کنار مردم هستند.
علیرضابیگی اظهار داشت: ما هیچ‌گاه در مقابل سوال و اعتراض مردم رنج‌دیده نسبت به نبود خدمات پزشکی و درمانی قرار نگرفتیم و امروز فرصتی است تا از تلاش‌های جامعه پزشکی در امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده از این حادثه تشکر کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر نقش اثرگذار پزشکان و اهمیت آن در تعالی و سعادت جامعه، از خدمات و تلاش‌های پزشکان استان قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز