خبرگزاری کار ایران

بازار تبریز این روز‌ها شاهد حضور اقوام و ملل گوناگون است

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۷۷

گردشگران به وسیع‌ترین بازار مسقف جهان رونق دوباره‌ای داده‌اند.

ایلنا: بازار تاریخی تبریز این روز‌ها در کنار حجم انبوه رفت و آمدهای روزانه مردمی که برای کسب روزی و خرید و فروش در آن حضور می‌یابند شاهد حضور گردشگران بسیاری است که از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان برای بازدید از وسیع‌ترین بازار مسقف بهم پیچیده جهان به تبریز سفر کرده‌اند.
به گزارش ایلنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار داشت: بازار تبریز در واپسین روزهای مرداد که با شروع دور دوم سفرهای تابستانی همراه شده میزبان گردشگران بسیاری است که تعداد قابل توجهی از آن‌ها را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.
تراب محمدی با بیان اینکه ثبت جهانی، از سه سال گذشته تا کنون بازار تبریز را به اصلیترین مقصد گردشگری آذربایجان شرقی برای جهانیان تبدیل کرده است، اظهار داشت: این مجموعه علاوه بر عناصر تاریخی، با برخورداری از ویژگی‌های فراوان همچون سبک زندگی و سوغات و محصولات ارائه شده جزابیت ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان دارد.
وی تصریح کرد: گردشگران ضمن بازدید از آثار و نشانه‌های تاریخی چند ساله باقی مانده در این مجموعه می‌توانند با خرید صنایع دستی، سوغات و شیرینی‌های خوش طعم تبریز و آذربایجان شرقی با دستی پر و خاطره‌ای خوش این محل را ترک کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: تیمچه مظفریه علاوه بر اینکه یکی از زیبا‌ترین بخش‌های بازار است، محلی برای ارائه بهترین و مرغوب‌ترین قالی‌ها و تابلو فرش‌های هنری تبریز نیز به شمار می‌رود.
محمدی تیمچه میرزا جلیل را نیز یکی از اصلیترین بخش‌های بازار تبریز برای عرضه ورنی‌های اصیل و زیبای آذربایجان شرقی عنوان کرد که از چند سال پیش تا کنون به عنوان یک محصول صادراتی منحصر بفرد از سوی عشایر و روستائیان این استان بافته می‌شوند.
وی همچنین با بیان اینکه تبریز، لیقوان، سراب و بسیاری دیگر از شهرهای آذربایجان شرقی به تولید لبنیات معروف هستند، یادآور شد: سرای گرجیلر و بازارچه صفی متمرکز‌ترین بخش‌های بازار تاریخی تبریز هستند که به ارائه لبنیات مرغوبی همچون پنیر تبریز و لیقوان، کره سراب و ماست و دوغ محلی می‌پردازند.
این مقام مسئول تاکید کرد: غذا‌ها، حرفه‌ها، آداب و رسوم زنده‌ای که در بازار تبریز جریان دارند فرصت تعامل فرهنگی مردمان این استان را با سایر شهر‌ها و کشورهای جهان فراهم کرده‌اند.
محمدی تصریح کرد: بازار تبریز در تمامی جهات همچون معماری سنتی، گستردگی و وسعت، قدمت، تنوع کاری و عناصر داخلی آن مجموعه‌ای بی‌نظیر است که با ثبت جهانی فرصت کافی برای شناسانده شدن به دنیا برایش فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز