خبرگزاری کار ایران

صد در صد ظرفیت هتل‌های آذربایجان شرقی در دور دوم سفرهای تابستانی اشغال شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۸۲

تبریز و آذربایجان شرقی مقصد تابستانی گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

ایلنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل‌های استان در دور دوم سفرهای تابستانی اشغال شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در پی استقبال کم نظیر مردم و گردشگران در سفر تابستانی به آذربایجان شرقی، میانگین اشغال و تکمیل ظرفیت هتل‌های استان در نیمه پایانی مرداد و دور دوم سفرهای تابستانی ۱۰۰ درصد بوده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر هتل‌ها، ظرفیت اغلب مهمان‌پذیر‌ها و کمپ‌های گردشگری شهرستان‌های مختلف استان و به ویژه تبریز نیز تکمیل شده است.
محمدی اقامت گردشگران تابستانی استان را تنها منحصر به هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها ندانست و افزود: پارک‌های مسافر و عمومی تبریز و شهرستان‌ها نیز با چادرهای برپا شده، با استقبال کم نظیری از سوی گردشگران روبرو شده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: علیرغم افزایش ظرفیت اماکن اقامتی گردشگری آذربایجان شرقی و بهره برداری از هتل آپارتمان‌ها در شهر تبریز و نیز افزایش تعداد تخت‌های هتل‌ها و مهمانپذیر‌ها طی ماه‌های اخیر، با توجه به افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی به استان با اشغال صد درصدی هتل و هتل آپارتمان و مهمانپذیر در آذربایجان شرقی مواجه هستیم.
محمدی افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و به ویژه خارجی ورودی به استان را حاصل مجموعه عواملی از جمله توسعه و بهبود زیر ساخت‌های گردشگری، توسعه اماکن اقامتی، مرمت آثار تاریخی و ایجاد امکان بازدید از آن‌ها و نیز معرفی شایسته این آثار به جهانیان در پنج سال اخیر عنوان کرد.
وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان طی پنج سال اخیر خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۱۱۲ مجتمع رفاهی بین راهی، ۶۰ کمپ گردشگری و ۱۲۰۰ چشمه سرویش بهداشتی عمومی در محورهای مواصلاتی و شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان به بهره برداری رسیده است.
محمدی همچنین از استقرار راهنمایان گردشگری متخصص و دوره دیده در ورودی‌ها و محوطه آثار تاریخی و گردشگری آذربایجان شرقی در مدت زمان اجرای برنامه‌های ویژه دور دوم سفرهای تابستانی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز