خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور:

در تمام استان‌های کشور مجموعه تئاترشهر افتتاح می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۲۵

برقراری ارتباط مناسب با مردم رمز ماندگاری هنر تئا‌تر است./ هنر برای دل مردم است و ماندگاری آن به مردم بستگی دارد و باید مردم از تئا‌تر لذت ببرند.

ایلنا: مدیرکل هنرهای نمایشی کشور گفت: برقراری ارتباط مناسب با مردم رمز ماندگاری هنر تئا‌تر است.
به گزارش خبرنگار ایلنا قادر آشنا در آیین پایانی بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر آذربایجان شرقی، اظهار داشت: هنر برای دل مردم است و ماندگاری آن به مردم بستگی دارد و باید مردم از تئا‌تر لذت ببرند.
وی گفت: مردم آذربایجان شرقی نقش و جایگاه مهمی در ساختن تمدن، فرهنگ و هویت ایرانی دارند و هر کجا که موفقیتی بوده مردم این استان پیشقدم بوده‌اند و این موضوع در ذهن ملت ایران برای همیشه به یادگار مانده است.
وی با اشاره به اینکه تئاتر شهر استان‌ها خواست جدی جامعه هنری و نیازی اساسی و فوری است گفت: ما درصدد هستیم در تمام استان‌های کشور مجموعه تئاترشهر را افتتاح کنیم و استان آذربایجان‌شرقی ششمین استانی است که مجموعهٔ تئا‌تر شهر در آن افتتاح شده است.
وی افزود: تئا‌تر شهر استان‌ها به معنی ساخت‌ و ساز جدیدی نیست بلکه به دنبال این هستیم تا از فضاهای موجود استفاده کنیم و زمینه را برای اجراهای عمومی در طول سال فراهم نماییم.
آشنا با اشاره به شرایط لازم برای افتتاح تئا‌تر شهر استان‌ها یادآور شد: سه شرط مطرح کردیم، به این صورت که این مکان فقط ویژه‌ تئا‌تر باشد، در اختیار انجمن هنرهای نمایشی به عنوان نماینده هنرمندان قرار بگیرد و دیگر آنکه در طول سال حداقل ۲۰۰ شب اجرای عمومی داشته باشد و ما هم متعهد شدیم برای چنین کاری ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان حمایت ‌پرداحت کنیم که این رقم نسبت به بودجه فرهنگی استان‌ها بسیار بالاست.
وی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: این کار به این دلیل است که هنرمندان تئا‌تر مشکل جا نداشته باشند و با تولید کار و اجرای عمومی آثارشان به رونق تئا‌تر کشور و شناسایی و حمایت از استعداد‌ها کمک کنند.
بیست و پنجمین جشنواره تئا‌تر استانی آذربایجان شرقی با حضور ۱۲ گروه نمایش از تبریز، اهر، مرند، عجب‌شیر و میانه سی‌ام مرداد تا یکم شهریورماه جاری در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز