خبرگزاری کار ایران

۵۶۰ هکتار ازشبکه آبیاری تحت فشار دشت گلفرج در جلفا به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۷۴

برای اجرای این پروژه ملی ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده که از این مبلغ ۸۵ درصد به صورت بلاعوض از محل اعتبارات دولتی و ۱۵ درصد نیز به صورت مشارکت بهره برداران تامین شده است.

ایلنا: در راستای انتقال آب ارس به دشت گلفرج شهرستان جلفا ۵۶۰ هکتار شبکه آبیاری تحت فشار در اولین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی درآیین بهره برداری از این طرح گفت: برای اجرای این پروژه ملی ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده که از این مبلغ ۸۵ درصد به صورت بلاعوض از محل اعتبارات دولتی و ۱۵ درصد نیز به صورت مشارکت بهره برداران تامین شده است.
مسعود محمدیان با بیان اینکه ۳۵۰ هکتار نیز در هفته جهادکشاورزی سال جاری به بهره برداری رسیده بود اضافه کرد: با بهره برداری از این فاز ۵۶۰ هکتاری، جمعاً ۲۲۰۰ هکتار از این پروژه ملی به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با بیان اینکه باید در توسعه کشاورزی در دشت‌های گلفرج وگردیان شهرستان جلفا، از امکانات و قابلیت‌های منطقه آزاد ارس بخوبی استفاده شود افزود: این امر می‌تواند توسعه کشاورزی این شهرستان را به عنوان نمونه‌ای الگویی برای بخش کشاورزی شهرستان‌های دیگر استان مطرح سازد.
وی با اشاره به اینکه وجود زمین‌های حاصلخیز و قرارگیری دشت گلفرج و گردیان در منطقه آزاد تجاری، شرایط مطلوبی را برای دسترسی به تجهیزات لازم و فن آوری‌های، برای بهره برداران این اراضی به صورت بالقوه فراهم ساخته است گفت: این امر با تلاش بی‌وقفه و همچنین مدیریت توانمند جهت اجرای طرح‌های لازم با توجه به امکانات موجود، می‌تواند چهره بسیار متفاوت و شکوفا در کشاورزی را از خود به نمایش درآورد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌های لازم برای ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان اضافه کرد: بازاریابی با نگاهی مطمئن به صادرات، باید مد نظر جهادکشاورزی در تعامل با دستگاههای ذیربط شهرستان باشد تا اهداف تعریفی مورد نظر محقق شود.
محمدیان همچنین از واگذاری ۳۱ هکتاری اراضی کشاورزی برای متقاضیان تولید محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: طرح ایجاد کشتارگاه صنعتی این شهرستان با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال و در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار آماده گردیده و سرمایه گذاران می‌توانند با حمایت سازمان برای احداث آن اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز