خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

فصل دوم کاوش‌ها در تپه زردخانه اهر آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۹

تپه زردخانه در نزدیکی روستایی باهمین نام است که در دهستان ورگهان، بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده ‌است.

ایلنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از صدور مجوز به منظور آغاز فصل دوم کاوش‌های باستان‌شناسی در منطقه تاریخی تپه زردخانه شهرستان اهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا تراب محمدی در گفتگو با خبرنگاران افزود: سال ۹۱ بخشی از لایه نگاری‌ها در این تپه اجرا شده و با اتمام فصل نخست کاوش‌ها و تحقیقات انجام گرفته، به زودی فصل دوم کاوش در این تپه تاریخی آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: تپه زردخانه در نزدیکی روستایی باهمین نام است که در دهستان ورگهان، بخش مرکزی شهرستان اهر واقع شده ‌است.
محمدی با بیان اینکه طبق تحقیقات این تپه متعلق به چند دوره تاریخی با اطلاعات بسیاری از ادوار مختلف است، اظهار داشت: تپه زردخانه اهر با قدمت پیش از تاریخ و اشکانی، در پنجمین همایش ملی شورای سیاست گذاری ثبت میراث فرهنگی در استان البرز در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: سال گذشته نیز طی عملیات کاوش و بررسی، ۹۵ قبر کلان سنگی با قدمت ۵ هزار سال در تپه زردخانه شهرستان اهر شناسایی شد که بازه زمانی از دوره مفرغ و آهن را دربر می‌گرفتند.
محمدی با اشاره به فراوانی تپه‌های تاریخی موجود در استان به خصوص شهرستان اهر، یادآور شد: طی چهارمین همایش ملی ثبت آثار ۱۰ تپه و محوطه تاریخی آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت ثبت رسیده بود که همگی متعلق به شهرستان اهر هستند.
وی اظهار امیدواری کرد: تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای شناسایی، ثبت، کاوش و حفظ محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی و ارزشمند آذربایجان شرقی روندی است که طی سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز