خبرگزاری کار ایران

طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویت ثبت احوال آذربایجان شرقی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۱

کارت هوشمند ملی، گام بزرگی در راستای ارایه خدمات عادلانه به مردم است.

ایلنا: طرح آرشیو الکترونیکی اسناد هویت ثبت احوال آذربایجان شرقی به عنوان زیرساخت صدور کارت هوشمند ملی افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا استاندار آذربایجان شرقی در آیین افتتاح این طرح گفت: صدور کارت هوشمند ملی، گام بزرگی در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارایه خدمات عادلانه به مردم بوده و خوشبختانه این آرزوی دیرینه در حال تحقق یافتن است.
احمد علیرضابیگی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی موجب سهولت در ارایه خدمات دستگاه‌های اجرایی خواهد شد، افزود: با صدور این کارت برای مردم استان، مرحله دیگری از پیشرفت در ارایه و دریافت مطلوب خدمات صورت می‌گیرد؛ ضمن اینکه این کارت می‌تواند مبنای تصدیق هویت و کنترل جمعیت نیز قرار گیرد.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته در روند صدور کارت هوشمند ملی و روان‌سازی ارایه شده به مردم، گفت: فعالیت‌های ثبت احوال باید با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته انجام شود تا اطلاعات مربوطه، آسان‌تر و روان‌تر در اختیار دستگاه‌های دیگر قرار گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه کار صدور کارت هوشمند ملی برای تمام مردم ایران، کار بسیار بزرگ و حجیمی است که ممکن است ۵ سال طول بکشد، لازم است سازمان ثبت احوال، از توانمندی‌های بخش خصوصی در این زمینه به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
وی افزود: سپردن فعالیت‌های ثبت احوال به بخش خصوصی، اقدامی موثر و قابل تامل در راستای ارایه مطلوب خدمات به مردم است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.
علیرضابیگی به اهمیت اطلاعات جمعیتی در سامان‌بخشی به شرایط مناطق زلزله‌زده استان اشاره و خاطرنشان کرد: در این حادثه برای تشخیص ساکنان دایمی و فصلی روستاهای آسیب‌دیده نیازمند اطلاعات دقیق جمعیتی بودیم که کارت هوشمند ملی می‌توانست این امکان را برای ما فراهم کند؛ اما به دلیل نارسا بودن اطلاعات موجود در آن مقطع، ناچار شدیم از سایر اطلاعات جانبی استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ایستگاه صدور کارت هوشمند ملی مستقر در اداره کل ثبت احوال استان، حضور یافت که متصدیان این ایستگاه، پس از گرفتن عکس و ثبت اثر انگشت وی، مدارک لازم برای صدور کارت هوشمند ملی را اخذ کردند.
علیرضابیگی از قسمت‌های مختلف اداره کل ثبت احوال استان و نحوه ارایه خدمات به مردم در این اداره کل نیز بازدید و با تعدادی از مراجعان گفتگو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز