خبرگزاری کار ایران

حضور استاندار آذربایجان غربی در نمایشگاه فرش تهران

استاندار آذربایجان غربی با حضور در محل نماشگاه‌های بین المللی تهران از بخش‌های مختلف بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران و بویژه غرفه آذربایجان غربی بازدید و با تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف استان دیدار و گفتگو کرد.

ارومیه – ایلنا: استاندار آذربایجان غربی با حضور در محل نماشگاه‌های بین المللی تهران از بخش‌های مختلف بیست و یکمین نمایشگاه فرش دستباف ایران و بویژه غرفه آذربایجان غربی بازدید و با تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، وحید جلال‌زاده همچنین در دیدار با رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به جایگاه تولید فرش دستباف استان در کشور و بویژه فرش نقش ریزماهی خوی و افشار تکاب اظهار داشت: فرش‌های دستباف آذربایجان غربی شهرت جهانی دارند که با فراهم شدن زمینه لازم برای توسعه صادرات بخش قابل توجهی از فرش‌های تولیدی استان به کشورهای مختلف صادر خواهند شد.

در این دیدار محمدباقر آقاعلیخانی با اظهار خرسندی از برپایی نمایشگاه فرش دستباف عنوان کرد: در حال حاضر فراکسیون فرش مجلس در حال شکل گیری است و همچنین توافقی با شهرک‌های صنعتی برای تامین مواد اولیه بافت قالی ایرانی صورت گرفته است.

وی افزود: اعزام هیئت‌های تجاری در خصوص رایزنی برای گسترش بازارهای هدف صادراتی فرش دستباف از جمله کارهایی است که روز به روز در حال گسترش است.

علیخانی با بیان اینکه امسال ۱۵ نمایشگاه فرش دستباف در خارج از کشور برگزار می‌شود ابراز کرد: تا پایان سال ۵ طرح فرش دستباف در سازمان مالکیت‌های معنوی به ثبت می‌رسد.

گفتنی است، این نمایشگاه که با حضور بیش از ۵۰۰ تولید کننده و صادرکننده داخلی برگزار می‌شود تا هشتم مهر ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه فرش با هدف تجمیع بافندگان و تاجران در یک مجموعه و ارائه دستاوردهای نوین در این زمینه برپا شده است و متقاضیان و عرضه کنندگان می‌توانند در فضایی مناسب به داد و ستد بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز