خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه صنایع دستی اردبیل با حضور 28استان در حال برگزاری است

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اردبیل تا 10 شهریور ماه در مجتمع شوراسنتر برای بازدید عموم دایر است.

اردبیل- ایلنا: نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اردبیل تا 10 شهریور ماه برای بازدید عموم دایر است

بهروزندایی مدیركل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان اردبیل درگفتگوی اختصاصی با ایلنا گفت: این نمایشگاه که از 6شهریور درحاشیه منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل در مجتمع شوراسنتر و 170 غرفه و با شرکت 28 استان کشور دایر شده است.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی توانمندی‌های استان در حوزه صنایع دستی با توجه به بیشترین حضور گردشگر در شهریور ماه اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه برای بازدید و خرید و فروش عموم مردم آزاد خواهد بود و عصر‌ها عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در این نمایشگاه توانمندی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی در 50 غرفه به نمایش گذاشته می‌شود.

ندایی از افتتاح 22 پروژه میراث فرهنگی و گردشگری در هفته دولت خبرداد وگفت:این 22 پروژه با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد و 36 میلیون تومان تکمیل شده و در اختیار همشهریان قرار می‌گیرد.

وی افزود: کمپ شابیل، سرعین، وله‌زیر، رضی، مرمت پل تاریخی کلور، سقزچی، مرمت مدرسه صالحیه، مرمت و بهسازی چندین مدرسه تاریخی اردبیل نظیر ابراهیم‌آباد، محله معمار و کلخوران،‌ ساماندهی بقعه شیخ‌ صفی‌الدین،ة‌چنین خانه تاریخی نظیر صادقی، کمپ و همچنین مرکز نمونه گردشگری کناره سد گیلار‌لو در گرمی و یک باب هتل – آپارتمان از جمله پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: ما تمامی اعتبارات مصوب سال 90 را تا آخر تیر ماه جذب و هزینه کردیم و اجازه ندادیم هزینه‌کرد آنها به ماه‌های آخر و مهلت تمدید شده شهریور ماه بکشد.

ندایی گفت: ‌در سال گذشته در مجموع 12 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای پروژه‌های عمرانی، مرمتی و زیر‌ساختی میراث فرهنگی اختصاص یافته بود که این رقم نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده بود.

وی با بیان اینکه موافقت‌نامه اعتباری سال 91 نیز مبادله شده است، عنوان کرد: امیدواریم با تزریق 30 درصد اعتبار به سرعت کارهای مرمتی پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز