خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

1200 تن مرغ منجمد در اردبیل توزیع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۴۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: به دنبال افزایش قیمت مرغ در بازار از دیروز توزیع گسترده مرغ آغاز شده و تا پایان بهمن ماه یک‌هزار و 200 تن مرغ منجمد در این استان توزیع می‌شود

ایلنا- اردبیل: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: به دنبال افزایش قیمت مرغ در بازار از دیروز توزیع گسترده مرغ آغاز شده و تا پایان بهمن ماه یک‌هزار و 200 تن مرغ منجمد در این استان توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا از اردبیل در مورد نابسامانی بازار مرغ و افزایش یکباره قیمت‌ها اظهار داشت: ما از طریق شبکه‌های توزیع سعی داریم مرغ مورد نیاز را که ذخیره‌سازی هم شده توزیع کنیم تا قیمت‌ها به حد تعادل برسد که البته آنچه که معلوم است اینکه افزایش قیمت‌ها کذایی بوده و به سرعت این حباب با توزیع مرغ منجمد به قیمت مصوب برطرف می‌شود.

ارژنگ عزیزی همچنین از واردات 30 هزار رأس گوسفند به استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه کشتارگاه صنعتی اردبیل کشتارگاه معین در کشتار دام‌های وارداتی است تاکنون شش هزار رأس دام وارداتی در این کشتارگاه ذبح شده و بنا به درخواست سایر استان‌ها این کار ادامه دارد.

عزیزی از توزیع مجدد گوشت قرمز با نرخ 14 هزار تومان در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: این توزیع تا عید نوروز ادامه می‌یابد و ما در واردات دام زنده از کشورهای همسایه با مشکل خاص روبه‌رو نیستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در کنار فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز با توجه به وضعیت بازار فعالیتشان را دو چندان کردند تا بحث نظارت‌ها تقویت شود.

وی گستردگی شبکه‌های توزیع را یادآور شد و بیان کرد: این گستردگی سبب شده تا نظارت‌ها نیز به سختی صورت بگیرد ولی به رغم این محدودیت‌ها ما ستاد خبری 124 خودمان را فعال کردیم تا شبانه‌روزی مردم گله‌مندی‌ها و اخبار و اطلاع‌رسانی خود را به گوشمان برسانند تا بتوانیم در کمتر از چهار ساعت بازرسی‌هایمان را انجام دهیم.

عزیزی وظیفه بازرسان را انجام دقیق بازرسی از واحدهای صنفی و عرضه‌کنندگان و توزیع‌کنندگان اعلام کرد و ادامه داد: البته در این کار از نیروهای افتخاری، بازرسان اتحادیه‌های صنفی و همچنین تعزیرات استفاده می‌کنیم و در یک فراگیری امر نظارت سعی داریم به شکایات مردم رسیدگی کنیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما نباید گران‌فروشی را با اصل گرانی به هم بیامیزیم چرا که در گران‌فروشی گاه افراد سودجو مقصر هستند اما اصل گرانی واقعیتی است که به دنبال تحریم‌های نظام استکباری و تحت فشار قرار گرفتن ایران به وجود آمده و همه وظیفه داریم با مقاومت و ایستادگی در صیانت از آرمانی که به آن پایبند هستیم دشمنان را همچنان ناکام بگذاریم.

عزیزی دلیل عمده گرانی‌ها را مشکل در تأمین مواد اولیه و بالا رفتن نرخ جهانی برخی از تولیدات واحدهای صنعتی و تبدیلی و فرآوری اعلام کرد و گفت:‌ در این بین گاه توزیع‌کننده ما نیز با محدودیت منابع سرمایه در گردش روبه‌رو است به طوریکه با این وضعیت اقتصادی بیش از دو برابر نقدینگی قبلی را نیاز دارد تا بتواند واحد توزیع‌کننده و عرضه‌کننده را سر پا نگه دارد.

وی افزود: البته مجموعه عواملی در گرانی‌ها دخیل هستند اما اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با فرصت‌طلبی و سودجویی به فکر گران‌فروشی باشند که در این باب کنترل فاکتورها و نرخ کالاها مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز