خبرگزاری کار ایران

شهردار اردبیل:

میانگین سرانه فضای سبز در اردبیل به6 متر مربع رسیده است

کد خبر : ۴۵۸۶۴

شهردار اردبیل گفت: میانگین سرانه فضای سبز در اردبیل 6.32 متر مربع است و به نظر می‌رسد این سرانه با میانگین کشوری فاصله چندانی نداشته باشد، به طوری که در سه چهار سال اخیر جهش دو متر مربعی را در توسعه فضای سبز شهر اردبیل شاهد بودیم.

ایلنا – اردبیل: شهردار اردبیل گفت: میانگین سرانه فضای سبز در اردبیل 6.32 متر مربع است و به نظر می‌رسد این سرانه با میانگین کشوری فاصله چندانی نداشته باشد، به طوری که در سه چهار سال اخیر جهش دو متر مربعی را در توسعه فضای سبز شهر اردبیل شاهد بودیم.

به گزارش ایلنا از ادبیل شهردار اردبیل خاطر نشان کرد: شهر اردبیل بیش از 280 هزار متر مربع فضای سبز دارد، اما باید همچنان در توسعه فضای سبز همتی راسخ داشت.

وی در آیین افتتاح چندین پروژه توسعه فضای سبز در شهر اردبیل به میمنت ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در دو سال اخیر اولویت دوم ما بعد از آسفالت، توسعه فضاهای سبز، نهال‌کاری، گل‌کاری و درخت‌کاری در مناطق مختلف شهر بوده تا فضای شهری نشاط‌آور و از برجستگی طراوت و سرسبزی برخوردار باشد.

وی، درخت، گل و گیاه را نمود بارزی از حیات واقعی در جامعه بشری توصیف کرد و ادامه داد: این نهایت خوشحالی است که بسیاری از شهروندان ما از درختان، گل‌ها و گیاهان به مانند سرمایه‌های ارزشمند محافظت و صیانت کردند تا یک فضای مطلوبی را در خدمات‌رسانی متنوع شاهد و ناظر باشیم.

بدری، میانگین سرانه فضای سبز در اردبیل را 6.32 متر مربع اعلام و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این سرانه با میانگین کشوری فاصله چندانی نداشته باشد، به طوری که در سه چهار سال اخیر جهش دو متر مربعی را در توسعه فضای سبز شهر اردبیل شاهد بودیم.

این مسئول تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر در اکثر شهرک‌ها و مناطق اطراف شهر اردبیل پارک‌های مختلفی راه‌اندازی شد، به طوری که امسال شاهد افتتاح پارک گردشگری شورابیل، آذربایجان، وکیل، شهرک بعثت، شفا، سما، زعفرانیه، مقدس و شهرک حقیقی بودیم که سهم قابل توجهی در توسعه فضاهای سبز اردبیل داشته است.

وی از تولید بیش از سه میلیون بوته گل به همت شهرداری اردبیل در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این‌، تعداد گل تولیدی به همت شهرداری 33 هزار اصله نهال متناسب با اقلیم شهرستان کشت شد و در نگهداری آن نیز خود مردم سهیم بودند.

شهردار اردبیل همچنین از بهسازی و زیباسازی پارک‌های سطح شهر از جمله احداث سرویس‌های بهداشتی، افزایش صندلی‌ها و استقرار سطل زباله خبر داد و افزود: این پارک‌ها اغلب به امکانات و تجهیزات بازی مجهز شدند تا خانواده‌ها بتوانند از این فضا استفاده کنند.

بدری، همچنین از راه‌اندازی ست‌های کامل ورزشی در برخی از پارک‌های سطح شهر خبر داد و یادآور شد: ما نگاهمان تنها به محدوده هسته مرکزی شهر نبوده، بلکه سعی کردیم در مناطق مختلف پارک‌ها و فضاهای سبز را گسترش دهیم که در این راستا پارک بزرگ سربند در حال احداث و تکمیل شدن است.

وی در پایان اضافه کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز به یقین نقش کلیدی در زیباسازی و حراست از برجستگی‌های شهری دارد و به همین جهت ضروری است همه شهروندان مجموعه شهرداری را در ارتقا و توسعه این بخش یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز