خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه خبر داد:

رشد 4020 درصدی تعداد واحدهای مسكونی ساخته شده در دولت‌های نهم و دهم

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۱۳

استاندار اصفهان اعلام کرد: تعداد واحدهای مسكونی ساخته شده در دولت‌های نهم و دهم نسبت به سال 84 با رشدی 4020 درصدی همراه بوده است.

ایلنا: علیرضا ذاکر اصفهانی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در دهکدهٔ فرهنگی تفریحی زاینده رود با اشاره به عملکرد دولت‌های نهم و دهم گفت: تعداد واحد‌های مسکونی ساخته شده تا پایان سال ۹۱، ۱۴۵ هزار واحد است که نسبت به سال ۸۴ با رشدی ۴۰۲۰درصدی همراه بوده است و شبکه‌گذاری گاز نیز ۸۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان: استاندار اصفهان با بیان اینکه خشکسالی و کمبود آب مانع از پرداختن به مباحث عمرانی و کشاورزی نبوده است، افزود: خوشبختانه عملکرد استان با مدیریت درست در این زمینه، مطلوب و رضایت بخش بوده و توانستیم رضایت نسبی را برای مردم اصفهان ایجاد نماییم.

ذاکر اصفهانی افزود: در چهار سال گذشته توسعه کشاورزی استان اصفهان بی‌نظیر بوده و همچنین در این مدت تلاش نمودیم وضع موجود حفظ و حتی آن را ارتقا دهیم و امروز دامداری استان اصفهان به لحاظ کمی و کیفی نسبت به چهار سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی روبروست.

وی با تاکید بر اینکه هیچوقت به دنبال مسائل سیاسی نبوده است، تصریح کرد: خوشبختانه توانستم در طول این مدت آرمان‌های خود را که‌‌ همان رضایت مردم است، پیاده کنم.

استاندار اصفهان با اشار به شرایط سخت استان در طول این مدت گفت: در طول چهار سال اخیر با وجود بحث یارانه‌ها و همچنین موضوع خشکسالی، این شرایط در استان به خوبی مدیریت شده و با وجود تحریم‌ها، صادرات استان اصفهان افزایش چشمگیری داشته است.

ایشان میزان صادرات استان در سال ۹۱ را ۳ هزار و ۱۶ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات معادل بیش از ۱/۱۰ (یک دهم) کل صادرات کشور بوده است.

ذاکر اصفهانی به اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کرد و گفت: در حوزهٔ عمرانی فعالیت‌های تاثیرگذاری صورت گرفته به عنوان مثال شهرهای زیباشهر، دیزیچه و کرکوند دارای ساختمان مجهز شهرداری شدند.

همچنین در ادامه افزود: صرف نظر از فعالیت‌های سخت افزاری، اقدامات صورت گرفته در حوزهٔ نرم‌افزاری نیز برای ما بسیار حائز اهمیت بوده است.

استانداراصفهان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار اهمیت دارد و امروز در استانداری بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه با ما ارتباط تنگاتنگ دارند و دانشگاهیان امروز در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های راهبردی استانداری در خط مقدم هستند.

ذاکر اصفهانی به ۱۷۲ اثر از صنایع دستی ممهور به مهر اصالت یونسکو اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴ فقط ۱۰ اثر دارای مهر اصالت یونسکو بوده که این افزایش بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه در ۵ ماهٔ اول سال جاری ۱۲۰ هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: تعداد گردشگران ۶۰ درصد نسبت به کل سال ۹۱ رشد داشته و پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد گردشگران به بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر برسد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طی گزارشی بسیاری از مشکلات استان برای وزیر کشور ارسال شده است، افزود: در روزهای اخیر دو جلسه مذاکره با معاون اول رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور در مورد مسئله آب و خشکسالی اصفهان برگزار شد که خوشبختانه ۵۰ میلیارد تومان برای مشکل خشکسالی به استان تخصیص یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز