خبرگزاری کار ایران

مساحت شهرک‌های صنعتی اصفهان به اندازه ۴ استان است

کد خبر : ۱۰۹۳۶

تا زمانی که صنعتگران مجبور باشند باید با کمتر از ۵۰درصد بازدهی و توانمندی، به کار خود ادامه دهند، سرمایه گذار جدیدی وارد جرگه صنعت نمی‌شود.

ایلنا - اصفهان: سرپرست جدید شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان، مساحت شهرک‌های استان به اندازه ظرفیت چهار استان دانست و اعلام کرد: ۴۵ هزار میلیارد سرمایه صنعتی در اصفهان داریم اما این افراد همچنان با بانک‌ها، بیمه، اداره دارایی، درگیر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعادت بهرامی در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که ۹۰ شهرک آن در استان اصفهان قرار دارد.

وی این سهم ده درصدی را بسیار قابل توجه دانست و افزود: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در اصفهان در مدار تولید قرار دارند که ۷۰درصد آن‌ها در زمینه فولاد و ۶۰درصد صنایع سنگ فعالیت می‌کنند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مهم‌ترین اولویت این نهاد، در شرایط کنونی را حفظ موجودیت صنایع عنوان کرد و گفت: تا زمانی که صنعتگران مجبور باشند باید با کمتر از ۵۰درصد بازدهی و توانمندی، به کار خود ادامه دهند، سرمایه گذار جدیدی وارد جرگه صنعت نمی‌شود.

‌هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی اصفهان هنوز بلاتکلیفند

در ادامه سرپرست سابق شرکت‌های شهرک صنعتی استان اصفهان، اظهار داشت: در طول دو سال گذشته که به سرپرستی این شرکت منصوب شدم، کلید شهرک‌های صنعتی را به صنعتگران بازگرداندم و با اجرای سیاست‌های سازمان صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی، صنعت اصفهان توانست با همه مشکلات خود، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

مرتضی یزدخواستی همچنین از حذف ۱۲۹ مجوز فعالیت سرمایه گذارانی که تمایلی به کار نداشته و یا مجبور به افزایش قیمت بودند خبر داد و تصریح کرد: برای رونق بخشیدن به صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی، ۱۳۰ میلیارد ریال از معوقات صنعتگران بدهکار پرداخت شد و در واگذاری زمین‌های منطقه شرق اصفهان تا ۸۰ درصد تخفیف قائل شدیم.

وی از بلاتکلیف ماندن ‌هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی اصفهان خبر داد و گفت: هنوز توسعه زمین‌های شهرک اشترجان حل نشده است و همچنین صنعتگران در سردرگمی و بلاتکلیفی مالکیت زمین‌ها در محمودآباد هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز