خبرگزاری کار ایران

به ازای هر ۹۳۰ اصفهانی، یک مسجد وجود دارد

برخی از روستاهای استان هنوز مسجد ندارند/در حال حاضر ۴ هزار و ۹۱۵ مسجد در استان اصفهان وجود دارد که از امکاناتی همچون معافیت از پرداخت قبوض آب، برق و گاز بهره‌مند هستند.

اصفهان – ایلنا: به ازای هر ۹۳۰ نفر در اصفهان یک مسجد وجود دارد در حالی که این سرانه در کشور یک مسجد به ازای هر هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون مالی اداری مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت هفته مساجد برگزار شد با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۹۱۵ مسجد در استان اصفهان وجود دارد که از امکاناتی همچون معافیت از پرداخت قبوض آب، برق و گاز بهره‌مند هستند.

حجت‌الله امینی در نشست خبری از نظر تعداد وجود مسجد، اصفهان را در جایگاه سوم کشور دانست و خاطرنشان کرد: این در حالی است که از نظر سرانه مسجد در رتبه هفتم قرار داریم چرا که برخی از روستاهای استان هنوز مسجد ندارند، در برخی از مناطق حاشیه شهر مثل منطقه دو، هشت، ۱۰ و ۱۲ شهر اصفهان نیز کمبود مسجد محسوس است.

وی از ابلاغ معافیت‌های قبوض آب، برق و گاز مساجد به تازگی خبر داد و گفت: این قبوض تاکنون با کمک‌های مردمی پرداخت می‌شد اما با این ابلاغیه، دیگر مساجد قبوض را پرداخت نمی‌کنند.

امینی مساجد را به سه دسته تاریخی و باستانی، وقفی و مردمی تقسیم کرد و گفت: دسته اول که جزء آثار تاریخی و باستانی محسوب می‌شوند از سوی سازمان میراث فرهنگی اداره می‌شوند، امور مساجد وقفی هم در اختیار اوقاف است و دسته سوم به صورت مردمی و خیرین اداره می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز