خبرگزاری کار ایران

امام جمعه برزک:

ساخت سالنهای ورزشی و حمایت از بحث ورزش ثوابش کمتر از ساخت مسجد نیست

اگر شهر برزک از مسجد و حسینیه اشباع شده بدانند که ساختن سالنهای ورزشی و حمایت از بحث ورزش ثوابش کمتر از ساخت مسجد نیست.

ایلنا - كاشان: امام جمعه برزک در خطبه های نماز جمعه این هفته برزک برای جلوگیری از توزیع کنندگان اسانس های گلاب خطاب به قوه قضائیه گفت: از قوه قضائیه می خواهیم در کنار فعالیت های نیروی انتظامی به این مساله توجه ویژه نمایدو کسانی که قابل موعظه نیستند باید توسط قوه قضائیه شدیدا مجازات شوند تا دیگران درس عبرت بگیرند چرا که این تخلفات با کسب و کار مردم سر و کار دارد و در حقیقت متخلفین با زندگی مردم بازی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در كاشان، حجت الاسلام حلاجی مفرد با اشاره به هفته دولت گفت: شهید رجایی بروز و ظهورش در ابتدای انقلاب نه به عنوان یک رئس جمهور عادی مطرح بود بلکه حامل یک جریان فکری و فرهنگی بود و حجتی بود از طرف خدا در سال های اول انقلاب برای همه مسوولانی که می خواهند خدمت کنند و در واقع خداوند نشان داد که یک مسئول در جمهوری اسلامی چگونه فکر کند و چگونه عمل کند و در واقع تجلیل حضرت امام از شهید رجایی بی مورد نبود ولی متاسفانه در دولت های بعد به این مقوله توجه کامل نشد.

امام جمعه برزک در ادامه گفت: در نظام جمهوری اسلامی مسوولین خوب کم نبوده و نیستند و این نظام واقعا به مردم خدمت کرده اند و اگر راه شهید رجایی و فکر و اندیشه ایشان ادامه پیدا می کرد یقینا وضع ما بهتر از الان بود. ساده زیستی شهید رجایی یک فرهنگ و آموزه دینی است و مسوولین باید خود را با مردم وفق دهند، مسوولین باید بنشینند و راه شهید رجایی را تفسیر کنند. چرا در جامعه کنونی اینقدر فاصله طبقاتی ایجاد شده و جواب روشنی برای بعضی از این عملکردها نیست.

حجت الاسلام حلاجی مفرد در ادامه خطاب به بعضی از مسوولین گفت: بعضی از مسوولین باعملکرد ضعیف خود مردم را به مسوولین بدبین می کنند و در واقع در بعضی از مسئولین روحیه شهید رجایی دیده نمی شود.

امام جمعه برزک با اشاره به بازدید از برخی از کارگاههای تولیدی منطقه برزک گفت: متاسفانه نتیجه این بازدید ها جز افسوس چیزی نبود چرا که وقتی مسوولین مترصدند که اشتغال در جایی باشد نسبت به رفع مشکلات آن اقدام نمایند اما نمی بینیم! آیا باید یک تولید کننده با هزار و یک مشکل مواجه باشد؟ مردم و تولید کنندگان انتظارات بالائی ندارند ولی بعضی از مسوولین از ارائه خدمات اولیه سالها است دریغ ورزیده اند و کارها در پیچ و خم های اداری مانده است.در صورتی که حل مشکلات توسط مسوولین به سادگی اتفاق می افتد که این کارها باعث مهاجرت به شهرها می شود که واقعا بسیار نازیباست.

حلاجی مفرد در پایان خطبه ها در رابطه با ورزش و جوانان گفت: انسان نیاز به 5 سلامتی دارد. سلامتی فکری، جسمی، روحی و روانی، معنوی و سلامتی اجتماعی که اول باید فکرها، فرهنگ ها و باورها اگر ایراد دارد اصلاح شود و ورزش، هم با فکر، جسم، روح و فرهنگ ارتباط دارد و ما اگر فکرمان نسبت به ورزش ایراد دارد باید اصلاح کنیم.

امام جمعه برزک گفت: ورزش امر شوخی بردار نیست و بسیار جدی است و حتما باید به فکر تحول در امر ورزش باشیم که فردا دیر است.

وی خطاب به مردم و مسئولان گفت: بعضی از ماها به خاطر برخی آفتهای ورزش انگار می خواهیم خودمان را از این مقوله جدا کنیم. اگر مقام معظم رهبری این همه از ورزش می گوید و بعد از هر پیروزی پیام تبریک می گوید، علت آن چیست؟

وی در ادامه با اشاره به آیه واعدو لهم ماستطعتم من قوه... گفت: در مقابل دشمن هم قوت و هم قدرت لازم است و باید شماها آماده باشیدکه یک مصداق این آیه آمادگی جنگی و مصداق دیگر آن اقتصاد است.

حلاجی مفرد با اشاره به اینکه ما باید در مقابل دشمن در تمام زمینه های اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و... حرف برای گفتن داشته باشیم خطاب به جوانان برزکی گفت: جوان برزکی باید به فکر روزی باشد که در میادین بین المللی خوش بدرخشد و باعث آبروی نظام باشد و در حقیقت نباید مسائل را بسته ببینیم تا قهرمانی در میادین بین المللی نداشته باشیم.

امام جمعه برزک خطاب به خیرین نیز گفت: اگر شهر برزک از مسجد و حسینیه اشباع شده بدانند که ساختن سالنهای ورزشی و حمایت از بحث ورزش ثوابش کمتر از ساخت مسجد نیست.

حلاجی مفرد در پایان با ابراز ناخورسندی از مسوولان ورزشی و عدم سالنهای ورزشی در شهر برزک گفت: جوانان برزکی در کجا ورزش نمایند وی ضمن درخواست تسریع در تکمیل سالن ورزشی شهر گفت: مسئولانی که پول ورزش برزک را در جای دیگر خرج كرده اند یا باید از مردم عذرخواهی کنند یا آن را جبران نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز