خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هماهنگی استان‌های سازمان ملی استاندارد:

اهمیت کار استاندارد را تعداد ارباب رجوع مشخص نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۳۳

مقوله استاندارد را مطالبه عمومی می‌دانیم/ زندگی روزانه یک فرد با وسایلی خانگی آغاز می‌شود که باید از نظر استاندارد کیفیت لازم را داشته باشد/ وظیفه مسئولان استاندارد حفاظت از جان و مال مردم است.

اصفهان – ایلنا: مدیرکل هماهنگی استان‌های سازمان ملی استاندارد در واکنش به اظهاراتی که درباره ارباب رجوع نداشتن اداره استاندارد استان اصفهان مطرح می‌شود، گفت: استاندارد نیازمند مراجعه موردی ارباب رجوع نیست و حوزه کاری این اداره به قدری وسیع است که اهمیت کاری آن را تعداد ارباب رجوع مشخص نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید مرندی‌مقدم عصر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد استان اصفهان، افزود: انجام عمل صالح مصداق‌های زیادی دارد اما همانگونه که ساخت یک بیمارستان برای درمان بیماران کار صالحی است، استانداردسازی بخش‌های مختلف زندگی مردم نیز از بسیاری حوادث و سوانح انسان را نجات می‌دهد.

وی استانداردسازی را یکی از راههای تاثیر گذار در کاهش هزینه‌های زندگی دانست و ادامه داد: زندگی روزانه یک فرد با وسایلی خانگی آغاز می‌شود که ضروری است از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشند و این نشان دهنده تأثیرگذاری استاندارد در زندگی عادی مردم است.

مدیرکل هماهنگی استان‌های سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی جامعه، زندگی مردم، بدون استاندارد اگر غیر ممکن نباشد بسیار پرهزینه است، گفت: وظیفه مسئولان استاندارد برای حفاظت از جان و مال مردم بسیار مهم است و به همین دلیل در زمینه استانداردسازی کالا‌ها، شاهد پیشگیری از بسیاری حوادث و اتفاقاتی هستیم که هر لحظه جان شهروندان جامعه را به خطر می‌اندازد.

مردم همواره دنبال محصول با کیفیت هستند

همچنین مدیرکل پیشین استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان که به سمت مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان ملی استاندارد ایران منصوب شده، در این مراسم خواستار پرداخت فوق العاده کارکنان اداره کل استاندارد استان اصفهان از سوی سازمان ملی استاندارد شد که قرار بوده در مهر پرداخت شود.

اصغر صالح‌زاده نقش استاندارد را در سال تولید ملی، بسیار مهمی دانست و افزود: مردم همواره به دنبال محصول با کیفیت هستند و مدیران حوزه تصمیم گیری نباید استاندارد را در حاشیه بگذارند.

وی با اشاره به توسعه حوزه وظایف اداره کل استاندارد استان اصفهان به دلیل وضع قوانینی مانند ارتقای کیفیت خودرو و صنایع، گفت: این اداره برای نظارت بر هشت هزار واحد صنعتی استان نیازمند نیروهای بیشتری است و به همین دلیل ۴۶ مجوز استخدام دریافت کردیم که تا پایان امسال باید این کار انجام شود.

مدیرکل پیشین استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه کار‌شناسان و بازرسان استاندارد به دلیل نظارتی و قضاوتی بودن کارشان، نباید دغدغه‌های معیشتی داشته باشند، تصریح کرد: اداره کل استاندارد اصفهان برای ۴۰۰ نوع محصول کشاورزی برنامه ریزی دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد را انجام داده است که تاکنون ۷۱ مورد از این تعداد این پروانه را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل جدید استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان نیز گفت: پذیرش مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی ارزشمند و یک هدیه الهی است که باید از آن برای خدمت به مردم استفاده کرد.

غلامحسین شفیعی از بهره گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی و برقرای تعامل سازنده با صنعتگران، کارآفرینان و مسوولان استانی برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد و گفت: توجه به تولیدکنندگان با کیفیت و حمایت از حقوق مصرف کننده در اولویت نخست کاری این اداره است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز