خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور:

پیشرفت ۵۰ تا۶۰ درصدی طرح آبرسانی به گلپایگان قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۵۱

تمام تلاش مسئولان بر این است که اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب به هیچ عنوان تعطیل نشوند و به فعالیت ادامه دهند اما در این زمینه تابع تصمیم معاونت راهبردی ریاست جمهوری هستیم/ سالهاست مردم گلپایگان خواستار آب شرب با کیفیت بوده‌اند.

اصفهان – ایلنا: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح آبرسانی به گلپایگان از جمله پروژه‌های مهرماندگار محسوب می‌شود که علی رغم محدودیت منابع مالی با تزریق اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به پیشرفت فیزیکی ۵۰ الی ۶۰ درصدی رسیده که بسیار قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دکتر تشیعی که برای بازدید از طرح آبرسانی به گلپایگان و افتتاح فاز اضطراری تصفیه خانه آب گلپایگان به این شهرستان سفر کرده بود، یادآور شد: در زمان کلنگ زنی احداث تصفیه خانه آب گلپایگان بر اجرای هرچه سریع‌تر فاز اضطراری این تصفیه خانه تأکید شده بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته انتظار می‌رود در آذرماه سال جاری فاز اضطراری تصفیه خانه آب گلپایگان به بهره برداری برسد.

به گفته وی و با افتتاح فاز اضطراری این تصفیه خانه ۳/۱ آب شرب گلپایگان از سرشاخه‌های دز تأمین می‌شود که این امر تأثیر بسزایی بر افزایش کیفی آب شرب این منطقه دارد.

دکترتشیعی برخورداری از آب شرب با کیفیت را یکی از دغدغه‌های مردم گلپایگان دانست و تصریح کرد: سالهاست که مردم گلپایگان خواستار آب شرب با کیفیت بوده‌اند که خوشبختانه با اجرای این طرح آب شرب با کیفیت عالی در اختیار مردم گلپایگان قرار می‌گیرد هرچند که هم اکنون آب شرب منطقه گلپایگان از نظر کیفی مطابق با استانداردهای تعریف شده است.

وی پیش بینی کرد تصفیه خانه آب گلپایگان تا خردادماه سال آینده به مرحله بهره برداری برسد و در پاسخ به این پرسش که قیمت مصالح و تجهیزات نسبت به اردیبهشت ماه که کلنگ زنی این پروژه صورت گرفته چندین برابر افزایش یافته، اعلام کرد: تمام تلاش مسئولان بر این است که اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب به هیچ عنوان تعطیل نشوند و به فعالیت ادامه دهند اما شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این زمینه تابع تصمیم معاونت راهبردی ریاست جمهوری است و هر دستورالعملی که نظام فنی و اجرایی کشور صادر کند به طور حتم اجرا می‌شود.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیشرفت فیزیکی اجرای پروژه‌های بخش آب و فاضلاب را در استان اصفهان قابل تقدیر دانست و گفت: بازدید از طرح آبرسانی گلپایگان، آبرسانی به خوانسار، احداث تصفیه خانه فاضلاب خوانسار، تصفیه خانه فاضلاب داران و تصفیه خانه فاضلاب نجف آباد نشان داد با اینکه آبفای اصفهان با محدودیت منابع مالی روبروست همه این پروژه‌ها آماده بهره برداری رسیدن هستند.

وی محدودیت منابع آبی را در استان اصفهان چالش بزرگی خواند و ادامه داد: آبفای استان اصفهان برای اینکه بتواند در تأمین آب شرب متقاضیان در این شرایط بحرانی موفق شود باید با اعمال تدابیری همچون ترویج فرهنگ صرفه جویی، کاهش هدررفت آب، مدیریت فشار در شبکه توزیع، برخورد با مشتریکین پرمصرف، قطع مشترکین غیر شرب مصرف آب شرب را در استان اصفهان مدیریت کند تا بدین ترتیب آب شرب مشترکین در این شرایط تأمین شود.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز درباره تصفیه خانه آب گلپایگان گفت: برای اجرای این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که حدود ۱۱ میلیارد تومان آن اختصاص یافته و انتظار می‌رود با تزریق اعتبارات لازم این پروژه در خردادماه سال آینده به مرحله بهره برداری برسد تا کیفیت آب شرب مردم گلپایگان بیش از پیش ارتقاء یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز