خبرگزاری کار ایران

ذاکر اصفهانی:

سوءمدیریت و فضاسازی ها، امنیت سرمایه گذاری در اصفهان را تهدید می کند

آرامش موجود در استان، نتیجه گفتمان سازی و فرهنگ سازی است با این حال، هنوز هم عوامل مداخله کننده و مانع پیشرفت فکری و فرهنگی در اصفهان وجود دارد که مانع پیشرفت کارها می‌شوند.

اصفهان - ایلنا: هنوز در اصفهان کسانی هستند که بدشان نمی آید فضا را برای فعالیت بخش خصوصی، پلیسی و امنیتی کنند، البته منظور، دستگاههای اجرایی است که با دخالت های بیجا، فضاسازی، تنگ نظری، سوءمدیریت، برخوردهای تقابلی، کینه توزی و نگاههای خرد و کودکانه، سعی می کنند حضور پررنگ تری در اقتصاد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار اصفهان در نشست خبری که ظهر امروز و به مناسبت هفته دولت برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول انجامید، با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: پرداخت تمام مطالبات کارکنان دولت از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، ایجاد 198 هزار فرصت شغلی جدید، تکمیل و واگذاری 40 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان، بهره برداری از 5 هزار پروژه عمرانی، اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن، رشد حدود 50 درصدی صادرات استان و برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از مهم ترین اقدامات سال گذشته دولت در استان اصفهان بوده است.

محدودیت منابع آب، بزرگترین چالش اصفهان

علیرضا ذاکر اصفهانی محدودیت کمی و کیفی منابع آب زیر زمینی و سطحی، گسترش دامنه خشکسالی و پیامدهای آن از جمله افت 75 درصدی حجم آب پشت سد و حذف ردیف اعتباری برای ارتقاء شاخص های فرهنگی را نیز چالش های عمده استان دانست و افزود: البته شرایط کلان اقتصادی، مشکلاتی را در جامعه کارگری ایجاد کرده که بخش مهمی از آنها مربوط به تامین تسهیلات و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است که نمی توان این مشکلات را در داخل اصفهان حل و فصل کرد.

وی با اشاره به وضع شاخص های اقتصادی در چهار ماهه نخست امسال گفت: آمارها نشان می دهد 82 درصد درآمدهای پیش بینی شده برای اصفهان در این مدت تحقق یافته، کل اعتبارات مصوب، تملک دارایی سرمایه ای و ملی استان نیز در سال 91 نسبت به سال قبل، به ترتیب یک، 30 و 103 درصد رشد یافته است.

ممنوعیت حقوقی سرمایه گذاری بخش خصوصی در ورزشگاه نقش جهان

استاندار اصفهان تکمیل ورزشگاه 75 هزار نفری نقش جهان را مهم ترین پروژه در فهرست 53 عنوانی مهرماندگار اصفهان معرفی کرد و گفت: با وجود اعلام آمادگی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تکمیل این ورزشگاه، از نظر حقوقی اجازه واگذاری این پروژه وجود ندارد، به همین دلیل قرار است هفته آینده نمایندگانی از شرکت توسعه و تجهیز، به اصفهان سفر کنند و از نزدیک راهکارهای سرعت بخشیدن به اجرا از جمله سه شیفته شدن کار در این ورزشگاه را بررسی کنند.

وی تکمیل طرح های انتقال آب به فلات مرکزی برای تامین نیاز شرب، کشاورزی و صنعت، احداث کارخانه فولاد در شرق اصفهان و مجتمع های پالایشگاه و پتروشیمی در میمه، راه انداری قطار بین شهری اصفهان و شهرک های مجلسی، بهارستان و فولادشهر و همچنین حمایت از سرمایه گذاری و تولید داخلی را در دستور کار اعلام کرد و ادامه داد: برنامه ریزی مدیریت استان این است که تا پایان عمر دولت 10 ایستگاه از مترو کلان شهر اصفهان را همراه با پروژه های نیمه تمامی همچون مصلی، تونل گلاب و طرح های دیگر انتقال آب را به بهره برداری رسانیم.

به میراث فرهنگی بیشتر می اندیشیم

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به میراث فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های فراوانی که در بخش میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان وجود دارد، به این بخش بیش از پیش می اندیشیم.

استاندار اصفهان در ادامه، مبله کردن جاده اصفهان تهران را گامی برای رونق بخشیدن به گردشگری دانست و گفت: سال گذشته بیش از 2 هزار و 800 نفر در مراکز اقامتی روستایی مشغول به کار شدند و در فهرست طرح های آماده بهره برداری امسال نیز پروژه های میراث فرهنگی از جمله مرمت و بازسازی بافت تاریخی 14 روستای هدف گردشگری، تجهیز خانه های روستایی، ساخت مهمانسرا و کمپ و برگزاری تورهای گردشگری، جایگاه ویژه ای دارند.

وی درباره عملکرد سه ساله اش در سمت استاندار اصفهان نیز گفت: هر مدیری در شروع کار خود، اهدافی دارد که به دلیل محدودیت در استفاده از مصالح لازم، نمی تواند بسیاری از آنها را انجام دهد من هم این موضوع را درک کرده ام اما تاقبل از اتمام کار در اصفهان نمی توانم درباره میزان تحقق اهدافم اظهار نظر کنم.

آرامش موجود نتیجه گفتمان سازی است

ذاکر اصفهانی با تاکید بر این که انجام هر کار مثبت و بزرگی در اصفهان، نیازمند فراهم کردن بسترهای فرهنگی لازم است، افزود: همواره تلاش کرده ام این بستر فرهنگی را شکل دهم و بیشترین موفقیت من در زمینه جذب سرمایه گذاری و حمایت از بخش تولید نیز به پشتوانه همین موضوع حاصل شده است.

وی آرامش موجود در استان را نتیجه گفتمان سازی و فرهنگ سازی عنوان کرد و گفت: با این حال، هنوز هم عوامل مداخله کننده و مانع پیشرفت فکری و فرهنگی در اصفهان وجود دارد که مانع پیشرفت کارها می شوند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به انتخاب طرح های حیاتی برای قرار گرفتن در فهرست مهر ماندگار، تصریح کرد: مشکل عمده برای تکمیل این طرح ها، کمبود اعتبار است نه انگیزه کاری، طراحی و برنامه ریزی، اما خوشبین هستم که همانگونه که قول داده شده، این پروژه ها تا پایان عمر دولت، مورد استفاده قرار گیرند.

سالن اجلاس بهانه ای برای اثبات اصفهان بود

وی در واکنش به انتقاداتی که درباره نیمه کاره ماندن پروژه سالن اجلاس سران در اصفهان مطرح است، گفت: از همان زمان کلنگ زنی طرح، احتمال بروز چنین مشکلاتی را می دادم با این حال اجرای این طرح بهانه ای بود تا ثابت کنیم اصفهان نیاز به داشتن چنین مجموعه ای دارد و خوشبختانه این طرح اکنون پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد.

ذاکر تمرکز استانداری را بر اتمام طرح های کلیدی مانند تونل گلاب دو و مترو عنوان کرد و افزود: در پروژه های آتی نیز بیشترین تمرکز ما به جای پروژه های آهن و فولاد و پتروشیمی، بر تقویت گردشگری است که بر خلاف طرح هایی که نیاز به آب و امکانات دیگر دارند، بسترهای آن در اصفهان فراهم است.

افتتاح هزار پروژه به مناسبت هفته دولت

وی از افتتاح هزار پروژه در بخشهای مختلف همزمان با هفته دولت در این استان به خبر داد و گفت: بخشی مهمی از این پروژه ها در قالب 264 پروژه در حوزه كشاورزی، دام و آبزیان در چند روز گذشته به بهره برداری رسید.

وی اظهارداشت: در این هفته پروژه های مختلفی در شهرستانهای این استان به بهره برداری می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز