خبرگزاری کار ایران

ساخت میدان بین میدان‌های نقش جهان و عتیق در دستور کار است

کد خبر : ۱۸۷۴۷

این پیشنهاد در مراسم نکوداشت ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان با موافقت دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران همراه شد.

اصفهان – ایلنا: استاندار اصفهان از آغاز طرح‌های مطالعاتی ساخت یک میدان زیبا، بزرگ و با هویت ایرانی - اسلامی در محور باستانی میدان‌های نقش جهان و عتیق در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا ذاکر اصفهانی با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب به عنوان دهه تمدن سازی از سوی مقام معظم رهبری افزود: اکنون که مسجد جامع عتیق اصفهان در این دوره به ثبت جهانی رسیده، به پاس گرامیداشت این تحول عظیم و در راستای حفظ و صیانت از هویت تاریخ عزیز و این دایره المعارف فرهنگ و هنر اسلامی، شایسته است در فاصله از هر دو میدان، میدانی با هویت جمهوری اسلامی ایران ساخته شود.

وی آغاز طرح مطالعاتی برای ساخت این میدان در میان محور باستانی میدان‌های نقش جهان و عتیق به سبک فرهنگ ایرانی- اسلامی را در آینده‌ای نزدیک اعلام کرد و گفت: معماری و آثار تاریخی اصفهان صرف نظر از جنبه‌های زیبایی‌شناسی خود، یک نگاه فلسفی در قالب سمبل‌ها و نماد‌ها ایجاد کرده و شایسته است این میدان نیز با به کارگیری‌‌ همان نماد‌ها و استفاده از آخرین داده‌ها و امکانات معماری بومی طراحی شود.

استاندار اصفهان در ساخت این میدان استفاده از آخرین تکنولوژی روز جهت مقاوم سازی در برابر زلزله و پدافند غیر عامل را ضروری دانست و یادآور شد: این پیشنهاد در مراسم نکوداشت ثبت جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان با موافقت دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران همراه شد و از رئیس جمهور تقاضا شد رهنمود‌های خود را در راستای تحقق این امر مهم ابلاغ کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز