خبرگزاری کار ایران

تیم کن ست دانشگاه کاشان در مسابقات کشوری اول شد

کد خبر : ۲۰۴۳۳

مدیر پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان، از کسب رتبه نخست و ممتاز تیم دانشجویان کن ست این دانشگاه با عنوان "شهاب 2" در دومین دوره این مسابقات ایران خبر داد.

ایلنا - كاشان: مدیر پژوهشکده دانشجویی دانشگاه کاشان، از کسب رتبه نخست و ممتاز تیم دانشجویان کن ست این دانشگاه با عنوان "شهاب 2" در دومین دوره این مسابقات ایران خبر داد.

دکتر عیرضا فرجی در گفتگو با خبرنگارایلنا در كاشان با اعلام این خبر، با اشاره به اینکه این تیم در نخستین دوره مسابقات کن ست ایران در کلاس اتمسفر آزاد سال گذشته به رتبه نخست دست یافته بود افزود: این تیم موفق شد امسال نیز در کلاس بررسی اتمسفر استاندارد به این افتخار نائل شود.

وی اظهار داشت: این تیم در سال گذشته به عنوان تیم برتر ایران در مسابقات جهانی مسابقات کن ست راه یافته بود که متاسفانه وزارت دفاع فرانسه، مانع حضور و رقابت این تیم دانشجویی در این دوره از مسابقات شد.

استاد مشاور این تیم، هدف از برگزاری این مسابقات را آماده کردن دانشجویان برای کارهای تیمی ذکر کرد و یادآورشد: این تیم متشکل از پنج نفر از دانشجویان گروه مهندسی برق و مکانیک این دانشگاه توانستند با رقابت بین حدود 26 تیم شرکت کننده به رتبه نخست این مسابقات راه یابند.

فرجی خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات به مدت سه روز از نوزدهم تا بیست و یکم آبان ماه امسال در بخش های پوستر، عملکرد و ارائه گزارش با همکاری پژوهشکده هوافضا در فرودگاه آزادی نظر آباد جاده اتوبان کرج – قزوین برگزار شد.

بهروز دادخواه تهرانی سرپرست، احمدرضا حدیدی، مسعود مدح خان، میلاد شیری و احسان هدایتی اعضای این تیم بودند.

کن‌ست یک سامانه‌ی بسیار ساده‌ای مکاترونیکی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانش رباتیک فضایی مطرح می‌شود.

نام این سامانه بر پایه‌ی استاندارد ساخت آن هم‌ارز ماهواره‌ای که در ابعاد قوطی نوشابه است، برگزیده شده است.

این ماهواره کوچک از ارتفاع چند صد متری سطح زمین رها شده و به وسیله سیستم بازیابی سالم به زمین می رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز