خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه کاشان خبر داد:

دانشگاه کاشان از طرح های پژوهشی کاربردی حمایت می کند

رییس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه از پروژه های تحقیقاتی و طرح های پژوهشی کاربردی و شرکتهای دانش بنیان حمایت ویژه می‌کند.

ایلنا - كاشان: رییس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه از پروژه های تحقیقاتی و طرح های پژوهشی کاربردی و شرکت های دانش بنیان حمایت ویژه می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در كاشان « دکتر عباس کتابی » در گفتگو با خبرنگاران، با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اظهار داشت: برای ارتقاء کیفی هر چه بیشتر کالاها و محصولات، بایستی تولید بر مبنای علم و دانش باشد.

وی، ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه ها با صنعت را لازم دانست و افزود: این دانشگاه بیش از 50 طرح ارتباط با صنعت با شرکت ها و سازمان های مختلف صنعتی در دست اجرا دارد.

رییس دانشگاه کاشان، بر ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری تاکید کرد و یادآورشد: کاشان با توجه به پتانسل های بالقوه، ظرفیت ایجاد پارک علم و فناوری را دارد که با این اقدام، علاوه بر کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور، زمینه اشتغال جوانان فارغ التحصیل نیز فراهم می شود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد این پارک علمی، جریان دانش و فن آوری را در میان دانشگاه ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار، به حرکت انداخته و مدیریت می کند و رشد شرکتهای متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد تسهیل می سازد.

دکتر کتابی، به وجود مراکز رشد و کارآفرینی و پژوهشکده دانشجویی در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این مراکز با هدف ایجاد زمینه ی کارآفرینی، حمایت و نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان و کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری و بستر سازی به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های فناوری ایجاد شده است و آمادگی حمایت مادی و معنوی از طرح های پژوهشی کاربردی و شرکت های دانش بنیان را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز