خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

اصفهان به عنوان قطب رادار کشور شناخته شده است

کد خبر : ۲۳۰۹۸

قبل از انقلاب در اصفهان ۲ دانشگاه وجود داشت ولی بعد از انقلاب این تعداد به بیش از ۱۱۰ دانشگاه رسیده است/ در بحث سلول‌های بنیادی موسسه رویان اصفهان جزو هشت کشور بر‌تر دنیا به شمار می‌رود.

اصفهان – ایلنا: استاندار اصفهان با اشاره به رشد چشمگیر این شهر در حوزه‌های علوم پزشکی و فناوری‌های دفاعی رشد گفت: اصفهان به عنوان قطب رادار کشور شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا ذاکر اصفهانی در دیدار با هیأتی از لبنان به تحولات لبنان از گذشته تا به امروز و تحولات شمال آفریقا و خاورمیانه در سال‌های اخیر اشاره کرد و این انقلاب‌ها را الهام بخش از انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

وی درباره موقعیت تاریخی و جغرافیایی اصفهان گفت: شهر اصفهان از قدمتی بیش از ۷۰۰۰ سال برخوردار است. در دوران صفویه پادشاهان این عصر برای مشروعیت بخشی به سیاست خود از علمای جبل عامل کمک می‌گرفتند و این علما از لبنان به اصفهان آمدند و با تفکر شیعی خود پایه گذار یک سری از تحولات اسلامی در این شهر شدند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه تفکر شیعی پایه گذار بسیاری از تحولات و سازوکارهای حوزه تمدنی این عصر از جمله در فلسفه، ادب، سیاست و حتی معماری شد، ادامه داد: بعد از باز‌شناسی حوزه تمدنی ایرانی- اسلامی، امروز مردم ایران در پی استحکام بخشی آن حوزه و البته به شکل نوین است.

وی با بیان اینکه کشور ایران به تدریج با مدرنیته روبرو شد و دولت‌های غربی زمینهٔ انحطاط ایران را فراهم کردند، تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی ایران که ریشه در فلسفهٔ دینی داشت، یک نوع بازگشت به هویت تاریخی و اسلامی در ایران رخ داد.

وی ریشه انقلاب اسلامی ایران را در آموزه‌های دینی دانست و گفت: این جریان، برعکس اکثر انقلاب‌ها که اقتصاد محور می‌باشد، یک انقلاب فرهنگ محور است چرا که مردم ایران با ایستادگی در مقابل دشمنان توانستند به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی دست یابند.

دکتر ذاکر اصفهانی با بیان اینکه مردم ایران در همه زمینه‌ها توانستند به استقلال دست یابند، افزود: مردم ایران با استقلال در همه زمینه‌ها از جمله استقلال سیاسی، نظامی و علمی توانستند به آنچه که انقلاب به آن می‌اندیشید دست یابند.

استاندار اصفهان به رشد علم در ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب در اصفهان ۲ دانشگاه وجود داشت ولی بعد از انقلاب این تعداد به بیش از ۱۱۰ دانشگاه رسیده است.

ذاکر اصفهانی به رشد نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی اشاره کرد و گفت: در بحث سلول‌های بنیادی موسسه رویان اصفهان جزو هشت کشور بر‌تر دنیا به شمار می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز