خبرگزاری کار ایران

ذوب آهن به مرحله سود آوری رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۶

دولت پشتیبان صنایع مهم و استراتژیک است زیرا هزینه‌های سنگینی را در این زمینه کرده و در نتیجه بازدهی اینگونه صنایع هم مطلوب خواهد بود.

اصفهان – ایلنا: معاون سازمان خصوصی‌سازی بهای ۲۹۰ تومان هر سهم ذوب آهن پس از کشف قیمت در فرابورس را نشاندهنده پویایی این صنعت دانست و گفت: درحال حاضر شرایط ذوب آهن مطلوب و به مرحله سود آوری خوبی رسیده است که با تحقق طرحهای توسعه، سود آوری آن بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در پی لغو عرضه ۵۳ درصد سهام ذوب آهن آن هم در سومین روز رقابت دو گروه در ۱۲ مهر و تصمیم هیئت واگذاری برای تغییر اساسی و رای به عرضه ۱۷ درصد، زمان قطعی این بلوک در بازار سوم فرابورس ۱۹ آذر تعیین شد.

بعد از این اتفاق مسئولان سازمان خصوصی سازی، ذوب آهن و کارگزاری بانک ملی ایران (کارگزار عرضه بلوک ۱۷ درصدی) تصمیم به برگزاری جلسه معارفه ایی گرفتند تا آخرین وضعیت این شرکت مشمول اصل ۴۴ تشریح و به سئوالات و ابهامات موجود پاسخ داده شود.

در این جلسه که برای اولین بار درباره عرضه بلوکی شرکت‌های بورسی و فرا بورسی برگزار می‌شد، رئیس سازمان خصوصی‌سازی به همراه معاون واگذاری شرکت‌ها و همچنین مدیرعامل و معاونین ذوب آهن اصفهان و بیش از ۱۶۰ نفر از مسئولین و نمایندگان کارگزاری‌ها و خریداران بازار سهام در محل کارگزاری بانک ملی ایران حاضر بودند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به جزئیات عرضه ۱۷ درصد از سهام ذوب آهن و قیمت پایه هر سهم این بلوک به قیمت یک روز قبل تابلوی فرابورس به علاوه ۲۰ درصد به شرطی که از ۳۴۰ تومان کمتر نباشد، گفت: این عرضه به صورت ۳۰ درصد نقد و مابقی طی اقساط چهارساله (با سود فروش اقساطی معادل ۱۵ درصد) انجام می‌شود.

محمود افضلی، سهام ذوب آهن را با ارزش دانست وضمن مقایسه این شرکت با انرژی هسته‌ای واهمیت و حساسیت این صنایع مهم و استراتژیکی افزود: دولت پشتیبان صنایع مهم و استراتژیک است زیرا هزینه‌های سنگینی را در این زمینه کرده و در نتیجه بازدهی اینگونه صنایع هم مطلوب خواهد بود.

وی با تاکید بر پیشکسوتی و توانمندی‌های ذوب آهن اصفهان در رشد و شکوفایی صنعت فولاد کشور تصریح کرد: درحال حاضر شرایط ذوب آهن مطلوب و به مرحله سود آوری خوبی رسیده است که با تحقق طرحهای توسعه، سود آوری آن بیشتر خواهد بود.

به گفته وی بعد از عرضه اولیه در بهمن سال گذشته سهام این شرکت درفرابورس با کشف قیمت ۱۴۰ تومانی هر سهم، بهای هر سهم آن به ۲۹۰ تومان رسیده که نشان دهنده پویایی این صنعت و شرکت است.

در ادامه مدیران ارشد ذوب آهن آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت را تشریح کردند. در این بخش ضمن ارائه توضیحاتی در مورد فرآیند تولید محصولات در شرکت، بررسی مزیت‌های نسبی، آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا و آثار اجرایی آن‌ها در سود و هزینه‌ها، وضعیت مالی ذوب آهن به همراه آینده سود آوری آن، اقدامات صورت گرفته در خط تولید و ظرفیت‌های مورد نظر و همچنین آخرین وضعیت پروژه‌های توسعه وبرنامه‌های آینده برای رسیدن به اهداف ۱۴۰۴ تشریح و درپایان به سؤالات حاضرین پاسخ داده شد.

مهم‌ترین سؤالات سهامداران حاضر در این جلسه معارفه مربوط به آثار نوسان نرخ ارز، واردات و صادرات محصولات، طرح‌های توسعه و اثرات مثبت آن، صندوق بازنشستگی فولاد،، نیروی انسانی و آینده مالی، این شرکت مربوط بود.

سازمان خصوصی سازی در تاریخ ۱۹ آذرماه آماده فروش۱۷ درصد سهام، معادل یک میلیارد و۳۳۷ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۹۵۲ سهم ذوب آهن خواهد بود.

قیمت پایه هر سهم این بلوک به قیمت تابلوی فرابورس بعلاوه ۲۰ درصد به شرطی که از ۳۴۰ تومان کمتر نباشد، تعیین شده که به صورت ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط ۴ ساله عرضه خواهد شد. ارزش پایه این بلوک هم بیش از ۴۵۴ میلیارد تومان و مبلغ سپرده هم بیش از ۱۳. ۶ میلیارد تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز