خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:

توزیع ۴۰۰ پشه بند در کانون‌های سالک اصفهان

طرح پنج ساله کنترل و پیشگیری از سالک به دلیل شایع بودن این بیماری در استان اصفهان از سال ۸۷ آغاز شده و مناطقی را دربر می‌گیرد که بیش از پنج مورد ابتلا به بیماری در یک هزار نفر گزارش می‌شود.

اصفهان – ایلنا: طرح مبازره با بیماری مالاریا و سالک در اصفهان، با توزیع ۴۰۰ عدد پشه بند آغشته به سم (LLIN)، در کانون‌های این بیماری‌های پوستی اجرا شد.

به گزارش ایلنا، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان با اشاره به اجرای این طرح از سوی واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شماره دو، اعلام کرد: این پشه بند‌ها در مناطق اشکاوند، دشتی، زیار، دستجرد، حسن آباد و در بین خانوارهای واجد شرایط و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مالاریا و سالک توزیع و به ۸۰۰ نفر از افراد این خانوار‌ها آموزش استفاده از این نوع پشه بند داده شد.

بر اساس این گزارش، طرح پنج ساله کنترل و پیشگیری از سالک به دلیل شایع بودن این بیماری در استان اصفهان از سال ۸۷ آغاز شده و مناطقی را شامل می‌شود که بیش از پنج مورد ابتلا به بیماری سالک در یک هزار نفر گزارش می‌شود.

این طرح مناطق جرقویه سفلی، جرقویه علیا و کانون‌های سالک در اصفهان را در بر می‌گیرد.

در سال ۸۶ در منطقه جرقویه سفلی ۲۹۰ مورد ابتلا به سالک گزارش شد که در سال ۸۷ این آمار به ۴۲ مورد رسید. این آمار در سال ۸۹ به ۷۰ مورد افزایش یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز