خبرگزاری کار ایران

استقبال رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان از آموزش های ضمن خدمت

صدور، تمدید، تعویض و لغو فعالیت رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری، را نیازمند ارائه گواهینامه شرکت در دوره آموزش بدو خدمت است.

اصفهان – ایلنا: معاون اداری مالی و برنامه ریزی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان از ادامه آموزش شاغلان در شبکه حمل و نقل عمومی برون شهری در سال جاری خبر داد و گفت: از بین سرفصل های تدوین شده، دوره های آموزشی بدو خدمت باری و مسافری، سلامت شغلی، قوانین و مقررات و مهارت های رانندگی با استقبال بیشتری روبرو شده است.

عباسعلی اخوان فاضل در گفتگو با ایلنا، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای آموزش شاغلان بخش حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 85 آموزش رانندگان و متصدیان شرکت های حمل و نقل بار و مسافر، به صورت مقطعی، پراکنده و در سالن های اعلام بار رانندگان انجام می شد، اما با ابلاغ این دستورالعمل و هماهنگی با کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل، برگزاری دوره آموزشی حمل مواد خطرناک برای کارگزاران و متصدیان این شرکت ها آغاز شد.

به گفته وی در سال 86 با بلاغ دوره های آموزشی جدید و از جمله حمل بارهای عادی و ترافیکی برای متصدیان و دوره آموزشی اخلاق حرفه ای برای رانندگان بخش مسافری و متصدیان شرکت های حمل و نقل آغاز شد، همزمان دوره های آموزش حمل و نقل بارهای عادی و ترافیکی نیز برای 190 نفر از کارکنان پلیس راه برگزار شد.

اخوان فاضل با اشاره به برگزاری دوره سلامت شغلی ویژه رانندگان بار و مسافر در کنار سرفصل های قبلی حمل بارهای عادی و ترافیکی و مهار ایمن بار، ادامه داد: این دوره های آموزشی توسط انجمن های صنفی کامیون داران اصفهان و متصدیان شرکت های کالا برگزار شد، در بخش مسافری نیز دوره اخلاق حرفه ای مربوط به رانندگان توسط انجمن صنفی رانندگان اتوبوس های برون شهری ادامه یافت.

وی استقبال رانندگان از این دوره های آموزشی را موجب برگزاری دوره ها در شهرستان های کاشان، مبارکه،گلپایگان، شهرضا و نائین عنوان کرد و گفت: در سال 88 تنوع آموزش در بخش رانندگان، از رشد قابل توجهی برخوردار بوده و دوره آموزشی قوانین و مقررات نیز به آن اضافه شد، همچنین از سرفصل جدیدی به نام آموزش ضمن خدمت برای رانندگان جدید تعریف شد.

در ادامه معاون اداری، مالی و برنامه ریزی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت: در سال گذشته نیز روند اجرای آموزش ادامه یافت و آموزش گروه های دیگری از جمله مهمانداران بخش مسافربری نیز به سرفصل های آموزشی اضافه شد و تاپایان سال 63 نفر در دو دوره از این کلاس ها شرکت کردند.

وی با استناد به دستورالعمل های سازمانی صدور، تمدید، تعویض و لغو فعالیت رانندگان حمل و نقل بار و مسافر برون شهری، را نیازمند ارائه گواهینامه شرکت در دوره آموزش بدو خدمت دانست و تصریح کرد: با استفاده از فن آوری روز، کارتی الکترونیکی پیش بینی شده که امکان ذخیره سازی اطلاعات و استفاده از آن را با دیگر سیستم های عملیاتی و کاربردی فراهم می سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز