خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد:

انتقال کارخانه‌های گچ و آهک به شرق اصفهان تا پایان تابستان

پروژه بزرگ طرح انتقال پساب، تصفیه و کلرزنی که برای نخستین بار در کشور در شاهین شهر از توابع استان اصفهان اجرا شده، حیات شهر را تا ۵۰ سال آینده تضمین می‌کند.

اصفهان - ایلنا: استاندار اصفهان از انتقال کارخانه‌های آلاینده از جمله واحدهای تولید گچ و آهک به شرق اصفهان تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: کوره‌های آجرپزی هم وضع خوبی ندارند و به دنبال تعیین محل جدید برای استقرار آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا ذاکر اصفهانی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و می‌مه با اشاره به حضور خوب بخش خصوصی در صحنه اقتصادی استان خاطرنشان کرد: شمار قابل توجهی از کسانی که در بخش اقتصاد و صنعت استان فعالیت می‌کنند افراد متدین و خیر هستند.

وی تاکید کرد براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و مطالبات رهبر معظم انقلاب و بویژه در سال تولید ملی باید توجه به این بخش بیش از پیش باشد و ادامه داد: نتیجه توجه به بخش خصوصی، فراهم شدن رفاه بیشتر برای مردم خواهد بود.

استاندار اصفهان از توان جمهوری اسلامی برای مقابله با زیاده خواهی و ناملایمات استکبار را روز افزون دانست و افزود: با وجود تنگ نظری‌ها و دیدگاههای سنتی برخی افراد که به دنبال ناامن کردن فضای سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند، بسیاری از خیرین استان آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را دارند.

وی وضعیت استان در زمینه اشتغال را بهتر از دیگر استان‌ها ارزیابی کرد و گفت: توجه به بحران‌هایی که دشمن در این مدت برای کشور ایجاد کرده تمام تلاش مجموعه استان، حفظ وضعیت موجود است و باید برای جذب نیروهای بومی در شهرستان‌ها تلاش شود.

استاندار اصفهان افزایش دامنه ایجاد اشتغال با احداث کارخانه‌ها در برخی شهرستان‌ها را از جمله اولیت‌های کاری خود اعلام کرد و بیان داشت: به دلیل مشکلاتی که واحدهای آلاینده برای ساکنان اطراف خود ایجاد می‌کنند، برنامه ریزی شده تا پایان شهریور ماه کارخانه‌های گچ و آهک به شرق اصفهان منتقل شوند.

وی درباره وضع کوره‌های آجر پزی نیز خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها که در اشتغالزایی و صادرات بسیار تاثیر گذار ند به تغییر نوع سوخت به گاز طبیعی اقدام کرده‌اند ولی باز هم وضعیت خوبی ندارند و در پی جانمایی مناسب برای این صنایع هستیم.

وی همچنین کمبود آب را یکی از مشکلات مربو ط به تمام شهرستانهای اصفهان عنوان کرد و گفت: باید شیوه استفاده از آب در بخش شرب، کشاورزی و صنعت مدیریت و کنترل شود.

ذاکر اصفهانی با اشاره به برگزاری موفق اجلاس سران غیر متعهد‌ها در تهران گفت: این در حالیست که تلاشهای بسیاری برای کاهش سطح اجلاس از سوی لابی صهیونیسم صورت گرفته بود که بی‌نتیجه ماند و مناسبات دیپلماسی ایران، امروز در کانون توجهات دنیا قرار دارد.

تضمین حیات شاهین شهر تا ۵۰ سال آینده

شهردار شاهین شهر نیز در این نشست پروژه تصفیه خانه و انتقال پساب برای آبیاری فضای سبز را از جمله پروژه‌های مهم برای برون رفت از وضعیت بی‌آبی فضای سبز این شهرستان معرفی کرد و گفت: پروژه بزرگ طرح انتقال پساب، تصفیه و کلرزنی نخستین بار در کشور در شاهین شهر از توابع استان اصفهان اجرا شده است.

به گفته ناصر نفری این پروژه به همت شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری شاهین شهر با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰میلیارد ریال برای آبیاری ۲۱۳ هکتار فضای سبز شاهین شهر با مکش ۱۵۰ لیتر در ثانیه اجرا شده است.

وی که معتقد است این پروژه، حیات شهر را تا ۵۰ سال آینده تضمین می‌کند، افزود: راه اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری شاهین شهر، ایستگاه سی ان جی، افزودن پنج دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر و افتتاح میدان سمبلیک با سایت اداری و مسجد امام حسین (ره) نیز از دیگر پروژه‌های بهره برداری شده در هفته دولت به شمار می‌آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز