خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه صنعتی شریف

دانشجویان باید مسیر آینده خود را به سمت کاربرد، تولید و ساخت کالا پیش ببرند

تحریم ها در كشورمان موجب می شود تا جوانان و دانشجویان با کسب علم و دانش و استفاده از فناوری و ارتباط هرچه بیشتر با صنعت، به سمت تولید محصولات و کالاها بیشتر سوق یابند

ایلتا - كاشان: استاد برق دانشگاه صنعتی شریف گفت: یکی از رسالت هایی که در دانشگاه ها بایستی مورد توجه قرار گیرد، تدریس مهارت های کارآفرینی، تاسیس شرکت های دانش بنیان و مدیریت استراتژیک است.

دکتر محمد مهدی نایبی  روز گذشته، در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق در دانشگاه کاشان در  گفتگو با خبرنگارایلنا در كاشان، پرورش خلاقیت و شکوفا شدن استعدادهای جوانان را لازم دانست و اظهار داشت: بایستی سعی شود برای پیشرفت و توسعه کشور، پژوهش ها کاربردی شود و از فناوری محصول تولید کرد و به مردم جهان ارائه داد.

وی افزود: افزایش و تربیت دانشجویان دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بدون هدف که در مسیر اشتغال و کارآفرینی نباشد هیچ مشکلی را از جامعه حل نمی کند.

وی، فرصت کارآفرینی در ایران را بهتر از آمریکا دانست و خاطر نشان کرد: دانشجویان مسیر آینده خود را باید به سمت کاربرد، تولید و ساخت کالا پیش ببرند.

استاد دانشگاه صنعتی شریف، رشد علمی کشور را خوب توصیف کرد و یادآور شد: علم همراه با تکنولوژی معنا دارد و مسیر آینده کشور را مشخص می کند.

دکتر نایبی، تحریم ها را به نفع کشور ایران دانست و افزود: تحریم ها موجب می شود تا جوانان و دانشجویان با کسب علم و دانش و استفاده از فناوری و ارتباط هرچه بیشتر با صنعت، به سمت تولید محصولات و کالاها بیشتر سوق یابند.

همسر شهید دکتر رضایی نژاد نیز در این مراسم، پیوند علم و صنعت را لازم دانست و گفت: برای پیشرفت و توسعه کشور بایستی سعی کرد تا از فناوری محصول تولید شود.

وی، به دانشجویان توصیه کرد: تا تا با ترویج علم و فناوری بتوانید در آینده و استقرار و پیشرفت کشور نقش ارزنده ای داشته باشد.

در این مراسم از طرف دانشگاه کاشان لوح سپاس به دکتر نایبی اهدا شد.

پانزدهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق با همکاری دانشگاه کاشان و سازمان علمی، دانشجویی مهندسی برق کشور تا روز پنج شنبه نهم شهریور ماه سال جاری در دانشگاه کاشان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز