خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه كارگر اصفهان هشدار داد:

تعدیل نیروی كار در ماه‌های پایانی سال شدت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۷۷

ماههای پایانی هر سال که زمان خاتمه قراردادها و محاسبه صورت‌های مالی است، روند تعدیل نیرو از سوی کارفرمایان سرعت می‌گیرد اما با تشدید مشکلات مالی و اقتصادی واحدهای تولیدی در سال جاری، این بحران امسال بیشتر مشهود است.

یك فعال كارگری در اصفهان با اشاره به تشدید مشكلات اقتصادی واحدهای صنعتی در سال جاری، پیش‌بینی كرد در ماه‌های پایانی سال و موعد خاتمه قرارداد‌های موقت، شاهد تعدیل بیش از سال‌های گذشته نیروی كار باشیم.

اصغر برشان، دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان درباره عوامل تشدید بحران صنایع در سال جاری، به ایلنا گفت: افزایش نرخ ارز، عدم تامین نقدینگی ریالی مورد نیاز، گرانی مواد اولیه، کاهش قدرت خرید مردم و رکود بازار از عوامل اصلی نابسامانی در بازار کسب و کار به شمار می‌روند و این شرایط روند تعدیل نیروی انسانی و افزوده شدن نیروهای اخراج شده به صف بیکاران را سرعت بخشیده است.

این فعال كارگری ادامه داد: برخی از کارفرمایان که گمان می‌کردند مشکلات مقطعی بوده و برطرف خواهد شد، چند ماهی منتظر مانده و دست به تعدیل نیرو نزدند اما اکنون و با ادامه یافتن نابسامانی‌ها، مجبور به تعطیلی واحد خود و یا كاهش نیرو شده‌اند.

برشان در ادامه با اشاره به تشدید روند تعدیل کارگران در ده ماه گذشته سال جاری، تصریح کرد: از زمان آغاز نوسانات و گرانی نرخ ارز، متاسفانه روز به روز ریزش نیروهای شاغل در واحدهای تولیدی شدت یافته و به عامل نگران کننده‌ای در سطح جامعه تبدیل شده است.

كارگران قراردادی در انتظار اخراج پایان سال

دبیر خانه كارگر اصفهان با ابراز نگرانی از تشدید روند اخراج کارگران با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، یادآور شد: حفظ اشتغال موجود از ایجاد اشتغال مهم‌تر بوده و لازم است دست اندرکاران و مسئولان ذی‌ربط با هوشیاری کامل، در رفع موانع بکوشند و ترتیبی اتخاذ کنند که از شتاب این حرکت جلوگیری شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به اینکه اکثر قراردادهای کار در حال حاضر موقتی بوده و با توافق در شورای سازش و یا توافق بین کارگر و کارفرما، در آمار به حساب نمی‌آیند، بیان داشت: با این وجود کارگاههایی که به طور کامل تعطیل و کارگرانشان بیکار شده‌اند، تبعات اجتماعی منفی به همراه آورده که باید در آمار‌ها مد نظر قرار گیرند.

وی معتقد است: ماههای پایانی هر سال که زمان خاتمه قراردادها و محاسبه صورت‌های مالی است، روند تعدیل نیرو از سوی کارفرمایان سرعت می‌گیرد اما با تشدید مشکلات مالی و اقتصادی واحدهای تولیدی در سال جاری، این بحران امسال بیشتر مشهود است.

برشان با انتقاد از بی‌توجهی مسوولان به برنامه ریزی برای رفع این مشکلات گفت: متاسفانه با اینکه مشکل اشتغال، دغدغه تمامی مردم است، دولتمردان، تشکل‌های کارفرمایی، اتاق تعاون و... تلاشی برای تغییر این وضعیت نمی‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز