خبرگزاری کار ایران

سردار آقاخانی خبر داد:

کشف ۲۸۱میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۰۳

استان اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی کشور و نقش بسزایی در چرخه تولید و توسعه کشور دارد اما متاسفانه ورود کالاهای قاچاق به بازارهای داخلی، نگرانی سرمایه گذاران و تولید کنندگان و موجب عدم گرایش به تولیدات داخلی از سوی مردم را فراهم می‌آورد.

اصفهان – ایلنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله‌های کالای قاچاق به ارزش ۲۸۱ میلیارد ریال در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: تا کنون یک هزار ۶۲۰ فقره پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که۷۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار «عبد الرضا آقاخانی» با تاکید بر اهمیت مبارزه با واردکنندگان کالاهای قاچاق برای حمایت از تولید ملی افزود: در طول ۹ ماهه سال جاری ۱۰ طرح ویژه از سوی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اجرا و نزدیک به ۲۰۰ مرحله عملیات در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه به اجرا گذاشته شد که در این مته‌مان شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام مسئول از توقیف ۵۴۷ دستگاه خودرو و پلمب چندین واحد صنفی که اقدام به فروش کالای قاچاق می‌کردند خبر داد و گفت: عمده کالاهای قاچاق کشف شده توسط ماموران این فرماندهی را پارچه، دارو، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد نیروزا، پوشاک و کفش، مصنوعات و لوازم صوتی و تصویری بوده است.

وی تصریح کرد: اگرچه رقم ارزش کالاهای قاچاق کشف شده نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما آمار‌ها نشان می‌دهد که خوشبختانه عملیات‌ها و طرح‌های پلیس در مبارزه و برخورد با واردکنندگان کالاهای قاچاق تاثیر قابل محسوسی داشته و حتی در کشف برخی از کالاهای خارجی قاچاق با کاهش‌های قابل توجهی روبرو هستیم.

سردار آقاخانی یادآور شد: استان اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی کشور و نقش بسزایی در چرخه تولید و توسعه کشور دارد اما متاسفانه همه ساله ورود کالاهای قاچاق به بازارهای داخلی، نگرانی سرمایه گذاران و تولید کنندگان و موجب عدم گرایش به تولیدات داخلی از سوی مردم را فراهم می‌آورد به همین دلیل نیروی انتظامی با مبارزه بی‌امانی که در این زمینه انجام داده دست سودجویان و ناامن کنندگان بازار را کوتاه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز