خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی سمیرم خبر داد:

یک میلیارد ریال معالجه شهروندان حیوان گزیده سمیرم

کد خبر : ۳۲۲۱۲

انتظار می‌رود در شرایط فعلی و در ماه های انتهائی سال ۹۱ هم شاهد موارد بی شمار حیوان گزیده در محدوده شهرستان باشیم.

سمیرم – ایلنا: معاون بهداشتی و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم گفت: دولت برای معالجه تعداد ۲۰۴ مورد حیوان گزیده در سمیرم امسال متحمل هزینه‌ای برابر یک میلیارد ریال شده است.

محسن محمدی در گفتگو با ایلنا تصریح کرد: هزینه هر دوز واکسن ضد هاری برای هر مورد حیوان گزیده ۸۰ دلار است و این در حالیست که هر فرد حیوان گزیده باید سه تا پنج با از مزایای دز واکسن ضد هاری تا مرحله بهبودی بهره گیرد.

وی کاهش موارد حیوان گزیده را در سال ۹۰ ناشی از اقدام موفق در سال ۱۳۸۹ دانست و افزود: در مواردیکه شهرداری مطلوب عمل کرده است خطرات ناشی از این پدیده نیز ناچیز بوده است.

محمدی خاطر نشان کرد: بکارگیری کشیکهای ۲۴ ساعته در هفت روز هفته از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان سمیرم برای اهمیت بخشی به مساله و نهادینه شدن حساسیت بیماری است.

شهرداری شهر سمیرم نیز درباره برنامه اتلاف حیوانات ولگرد، اعلام کرد: شهرداری سمیرم فقط مسئول جمع آوری لاشه است و ادای وظیفه‌اش منوط به عدم عدول ادارات ذی ربط است.

به گفته علی اکبر سلطانی اداره محیط زیست شهرستان مسئولیت تامین مهمات را دارد و مراجع قضائی هم وظیفه صدور مجوز را دارند.

در ادامه بخشدار بخش مرکزی شهرستان سمیرم رکود برنامه اتلاف را عامل اصلی روند صعودی این پدیده در سال ۱۳۹۱ دانست و گفت: انتظار می‌رود در شرایط فعلی و در ماههای انتهائی سال ۹۱ هم شاهد موارد بیشمار حیوان گزیده در محدوده شهرستان باشیم.

مسعود ایرانپور تصریح کرد: در هفت سال گذشته اقدام تیمی موثر در این رابطه نداشته‌ایم بنا براین برای فعال سازی این برنامه نیازمند طرحی جامع هستیم.

ایرانپور با اشاره به تاثیر انصراف نیروی انتظامی از متن عملیات ادامه داد: انصراف این نیرو تحت عموامل حقوقی مساله و موانع اجرائی موجب رکود برنامه اتلاف در شهرستان سمیرم شده است.

وی پیشنهاد داد برای کاهش و کنترل موارد حیوان گزیده و تعداد حیوانات ولگرد بهتر است نیروی انتظامی ناظر مساله باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز